Som du måske allerede på nuværende tidspunkt har opdaget, så er det en jungle uden lige at navigere i.
Som udgangspunkt skal du forvente at du ikke kan få telefonisk kontakt til de billigste hostingudbydere på markedet, da det ganske simpelt ikke er rentabelt at besvare telefonopkald fra kunder der betaler noget der ligner 100 kroner om året for deres webhotel.
Så hvis du mener at have behov for telefonisk hjælp til at lægge dine sider online, så kan du starte med at vælge de udbydere der ikke tilbyder telefonisk support fra.
Der findes mange gode udbydere, i alle prislag, det er ganske simpelt et spørgsmål om hvad du har af behov.
Hvis det blot er en lille "visitkort" side du skal bruge, uden voldsomme trafikmængder eller dynamiske opdateringer af indholdet med online-redigeringsmulighed (CMS) så kan et lille webhotel til 9 kroner om måneden som f.eks. one.com tilbyder, være ganske fint til dig.
Andre har behov for egen server da de driver en webshop med store mængder grafisk materiale og en høj belastning konstant.