Hej med jer alle på amino. Jeg er sammen med en veninde begyndt at overveje at starte et festarrangør firma i Aalborg, da jeg i forvejen har et bartender firma og vi mener der ville være marked for sådan et firma i Aalborg idet flere og flere firmaer samt private vælger at gøre mere ud af særlige begivender. I den forbindelse er der nogle ting som vi har gået og tænkt over som vi håber der er nogle aminoer der kan svare på. Med hensyn til reg. af firma hvad ville så være det bedste? Når vi er 2, og vi ikke regner med at der skal indskydes det helt vildt store kapital idet at det meste til sådanne fester skal lejes og i længden kan langsomt investere i forskellige remedier. Er det så en enkeltmandsvirksomhed med den ene af os stående som ejer, eller der det noget andet? Hvordan ville provision i sådanne et firma fungere, vil det være sådan at når et firma hyrer en til at arrangere deres fest med et vist budget, at man så tager en vis procentdel af dette budget eller man villle få et fast beløb? Alle andre råd og div. er altid velkommne.
Mvh Janus Platen |
Hejsa Janus.
Hvis I er 2, og kun den ene af jer, registreres som ejer af firmaet, så er det også kun den person, der hæfter for alt, hvis firmaet går på røven. Så det skal I nok lige overveje?
Jeg har selv skullet arrangere fester for et firma jeg arbejde hos. Når vi indhentede tilbud, ville vi have tilbud, hvor alt indgik. Altså materialer, gøgl, jeres honorar osv. Hvordan i opgøre jeres honorar, det må I selv om. Jeg tror bare ikke i skal skrive på tilbudet til kunden, at det er en procentdel af de omkostninger, det i forvejen vil koste firmaet.