Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter Drømme

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle aminoer,

Jeg har lavet denne tråd, til at man kan få udtryk for sine drømme. 

Jeg går selv med en, syntes jeg selv, rigtig god ide til en restaurant. Men Jeg får nok aldrig ført den ud i livet, da jeg aldrig vil have penge nok til at kunne starte op. Har nok heller ikke erfaringen, modet til at sige dagjobbet op og kaste sig ud i det..

En måske mere realistisk drøm jeg har, er at starte en konsunlentvirksomhed, alá bo becks kniven for struben. Bare med andre brancher også. Jeg syntes tit jeg går ind i butikker og tænker mit og går igen.

Den største drøm er nok at blive selvstændig, sin egen chef. Så man kan få lov til at komme ud med sine ideer uden de skal godkendes af andre. Og har da taget det første skridt, er ved at starte en fritidswebshop op sammen med 2 gode venner. 

Håber andre vil skrive lidt her,

"Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem" Walt Disney :)

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad vær med at drøm for meget.... Gør det :)

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man altså ikke altid. Man bliver nødt til at overveje konsekvenserne. Man bliver nødt til at veje risici og muligheder.. 

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart, min pointe er bare at man skal passe på med at sidde og drømme sig væk. Man skal igang.... og en af de ting man skal igang med, er at veje risici og muligheder.

 Det er tit jeg lægger øre til folks drømme og tænker det lyder da egentligt godt. Men de når aldrig videre end til "hvor kunne det være fedt hvis..." Den kommer ikke længere end det og det synes jeg er ærgeligt, især når man ved at den det kommer fra, rent faktisk har talent.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det værste der kan ske hvis du følger dine drømme - jeg mener VIRKELIG det værste?

Og hvilken person ville du være, hvis du fulgte dine drømme - hvordan ville du beskrive dig selv?

Mette

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det værst der kan ske... at man glemme sig selv, venner og familie, fordi man stresser rundt og det eneste man kan snakke om er sit firma. Det tror jeg nok er det værste der kan ske for mig. 

Jeg følger mine drømme... når dem nok aldrig, men jeg arbejder på det :) En beskrivelse af mig selv... hmmm... grafisk nørd passer nok meget fint! Hvis det stod til mig, så var hele min lejlighed malet i 18% grå (selvfølgelig matt), med D50 lys over det hele og så lige med et hygrometer på hver væg... men heldigvis har jeg en bedre halvdel, der holder mig lidt tilbage :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bolo:

Det værst der kan ske... at man glemme sig selv, venner og familie, fordi man stresser rundt og det eneste man kan snakke om er sit firma. Det tror jeg nok er det værste der kan ske for mig. 

Det er du jo selv 100% herre over! Så det er altså ingen grund til ikke at leve dine drømme ud :-)

Steffen, hvad med dig?

Mette

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

 Jeg synes det er en kanon idé med en service, hvor man giver en butik sin uforbeholdne mening mod betaling. Jeg går også tit og irriterer mig over serviceniveauet eller hvis indretningen er hul i hovedet.

Jeg vil da gerne give et par ideer til, hvordan man kan tjene penge på det.

Meld tilbage med telefonnummer på fokus@mail.tele.dk hvis du er interesseret.

Michael

Fokus

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er du jo selv 100% herre over! Så det er altså ingen grund til ikke at leve dine drømme ud :-)

 

Man kan godt være sig selv tro, uden at følge sine drømme. Jeg ville heller aldrig, blot fordi jeg havde lyst sige mit job op, og blive forfatter. Da det ikke ville kunne give mad på bordet. Jeg bliver nødt til at have en indkomst, for at tjene penge, når man så har tjent penge kan man investere og realisere sine drømme.

Så der er grund til ikke at leve sine drømme ud, hvis ikke man mener de kan bære frugt. Hvem vil give x mio kr til en som ikke er udlært kok og ikke har noget erfaring fra branchen.

Dog arbejder jeg på at realisere den konsulent virksomhed, og har da også et par ideer. Men har igen ikke kapitalen til at sige jobbet op og satse 100% på det. 


 

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 Her er min drøm:

At være selvstændig. Det har ikke altid været således. Men for 1 år siden begyndte jeg at skrive mine ideer ned, tossede som gode. Det har resulteret i mange af slagsen. Men for nogle uger siden fik jeg en vanvittig ide til det næste årtis store legetøjsdille - den måtte jeg gøre noget ved. Det første sted man researcher er selvfølgelig nettet... Velkommen Amino.dk... og nu bliver det kun nemmere at realisere min drøm. Her er så meget hjælp at hente og man kun glæder sig til at drømme videre.

Her starter min drøm forhåbenligt! Mit lokale erhverscenter har stillet nogle lokale rådgivere til rådighed, som vil hjælpe mig med at vurdere 2 af mine ideer, helt uden at jeg skal droppe min uddannelse mm.

Siden denne ide opstod, har jeg slået øjnene op for at man kan forfølge sin drøm her i DK med hjælp fra mange, er der til gengæld begyndt at vælte ideer ud af mig... næsten lidt uhyggeligt at jeg besidde en sådan evne... burde faktisk bare åbne et IDEbureau og sælge ud af dem Cool

Så for at følge op op nogle af de råd der falder.. man lever kun en gang! Så forfølg drømmen (inde for rimelighedens grænser - man skal jo heller ikke miste sin realitetssans)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)