Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder det ... at træke noget fra i skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg overvejer meget kraftigt at åbne en skønhed & velvære klinik. Jeg går p.t. i skole for at blive udddannet kosmetolg - men har et dejligt lokale på hånden - og huslejen er kun 6700 kr. for 102 kvm.

Jeg er uddannet negletekniker og tanken er at tjene penge ved at lave negle ...ved siden af skolen, da jeg ellers ikke vil have en indkomst.

Hvis jeg nu f.eks. kun tjener 10.000 pr. md i de næste 10 mdr (ud af det beløb skal jeg betale skat + moms) men har produkter og huslejen som udgift ... hvad betyder det økonomisk for mig at TRÆKKE UDGIFTERNE FRA? Får jeg nogen penge retur?

Huslejen er momsfri!

Om 4 md. vil jeg udleje negleborde, så jeg får en lejeindtægt ind. 

 

En god og dygtig revisor søges, så send en mail til: f.vanlose@yahoo.dk.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du behøver ikke blive momsregistreret, når din omsætning ikke overstiger 50k per løbende 12 måneder.

Hvis du får underskud, kan du trække det fra på selvangivelsen, og så får duevt. for meget betalt skat

retur. 

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jeg hel med på, men har jeg mulighed for at trække huslejen fra på nuværende tidspunkt, hvis jeg er momsreg. og hvad vil det sige at jeg trækker huslejen fra?

Håber ikke det er fpr meget volapyk.. Smile 

 

Mvh

Filippa

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du modregner huslejen(en udgift) i dine indtægter.

Dette uanset om du er momsregistreret eller ej.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

At du fratrækker huslejen vil sige at du reducerer dit overskud. Omsætter du eksempelvis for 100.000 kr. de næste 10 måneder og har du en husleje på 60.000 kr. skal du svare skat af overskuddet på 40.000 kr.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når folk taler om at "trække fra i skat" taler man om udgifter der har relevans for din virksomhed kan modregnes indtægterne, så din samlede skat bliver lavere.

 

Henrik

msm consult - bogføring/revision

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)