Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug/hacking på min Adwords konto

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

God pointe. Det er bestemt værd at undersøge om adSense har været involveret her, altså om der er klikket på annoncerne via indholdsnetværket. Dette kan forklare hvordan nogen har fået gavn af en klik pris på 140 USD.Ville de sælge ringetoner havde det jo nok bedre betalt sig at betale 1 USD per klik.

Mvh Jesper

 

Der er i den periode "angrebet" fandt sted, ikke klikket på annoncer via indholdsnetværk. 

 

/Jacob 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh, det er ikke særligt svært... Så dit påstand er forkert. Det er ret nemt.

Hvis du bruger en ringe password som de fleste Hr og Fru danmark gør.

Et Svært password er jo kun hvis svært hvis det er konfigueret som min 7 tegn og skal være en blandning a store/små bogstaver, symboler og taller.

Men det er de færreste der bruger det og derfor kan en password (også til adwords) knækkes indenfor (fra) få sek til nogle få minutter.

 

For øvrigt kan enhver idiot som vil det finde en manual og program på nettet ved simpel søgning. Jeg vil ikke næve hvilke programmer her, da jeg ikke vil lokke svage sjæle...  

Jeg kan kun nikke genkendende til Demib's kommentar om at aldrig klikke/åbne på ukendte links, mails, programmer, downloadede filer (uden at virusscanne dem manuelt) og så videre.

 

Konklusionen er meget enkelt: Man skal aldrig svare på den slags uopfordrede emails (punktum!).

Hvis man har brug for at ændre noget på sin online bank, paypal, eBay konto, AdWords eller noget som helst andet, så gør det KUN via den side du normalt logger ind på!

Hvis du får en email som du tror er fra f.eks. Google - så log ind derfra hvor du plejer, og se om det er rigtigt. Det er det som regel aldrig

Mht til phishing osv. så er der en god proaktiv måde at beskytte sig på, ovenikøbet gratis og den mulighed kan ikke nævnes nok.

McAffee SiteAdvisor; som proaktivt advarer om websiderne er farlige (de scnner nettet 24/7/365 for trusler i form af website, lidt som google scnnaer for indhold) eller ikke, ved stoplys metoden "grøn, gul, rød". Der skal vel ikke nærmere frklaring på hvad farverne betyder vel?? Wink

 

Den findes og fungerer fint i både Internet Explorer og Fixefox. Så få den hentet ned for f.... ASAP. Den er jo gratis at bruge.  

 Link: http//www.siteadvisor.com

Direkte install link:

Til Internet Explorer:

http://www.siteadvisor.com/download/ie.html 

 Til Firefox:

http://www.siteadvisor.com/download/ff.html

 

 I kan på McAfee´s SiteAdvisors website checke at mine linke er korrekte og ægte.... hvis i ikke stoler på mine linke. 

 

Til: Lea

Jeg beklager meget dit tab og din ulykke og jeg håber virkeligt det går godt for dig.  

 

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

whatever:
Øhh, det er ikke særligt svært... Så dit påstand er forkert. Det er ret nemt.
 

Hvis påstand hentyder du til her?

Nu er jeg hverken Hr. eller Fru. Danmark, og jeg har lavet et password der i følge Googles egen mål/vurdering, er sikkert. Men intet er jo sikkert, og man kan ikke bare læne sig tilbage og tro at alt er vandtæt og skudsikkert når det kommer til passwords. Men jeg mener ikke at det udelukkende er mit problem, og derfor burde Google måske sikre deres login bedre. Evt. med digital signatur.

Igen vil jeg understrege at hverken jeg eller min kollega har modtaget nogle fake mails fra "Google", og har derfor ikke åbnet nogen dør ad den vej. 

Nu så jeg lige på Mikkel Demibs blog at Lea er reddet på stregen af Google. Det er dælme godt at høre/læse. Håber de fatter samme sympati og forståelse for mit tilfælde. 

/Jacob 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Påstand?

Det er viden jeg ikke kommer at lære dig, uanset hvor meget du tigger om det, eller vil betale mig for de da brugen af det er ulovlig(i de forkert hænder)..  Period.

Jeg vil dog give dig ret i at intet password er sikkert nok, alle paswwords kan knækkes, det er et kun spørgsmål om tid, processorkraft, viden og tålmodighed...

Men efter de 7-8 tegn plus en blandet kombination, gør at, lad os kalde det "processen" - den trækker meget ud... 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

whatever:

Påstand?

Det er viden jeg ikke kommer at lære dig, uanset hvor meget du tigger om det, eller vil betale mig for de da brugen af det er ulovlig(i de forkert hænder)..  Period.

 

Party!!!

Vi taler HELT forbi hinanden her. Jeg er IKKE interesseret i din viden om at hacke sig ind nogen steder. For pokker da. Jeg er selv lige blevet tørmunket af én eller flere skruppelløse idioter.

Det er som du ganske rigtigt selv er inde på, ulovligt. Måske er det endda upassende at prale med disse evner på dette forum.

Du skriver i dit første indlæg følgende " Øhh, det er ikke særligt svært... Så dit påstand er forkert. Det er ret nemt."

Jeg spørger blot til hvis og hvilken påstand du referer til? Intet andet. Jeg mener nemlig ikke at have læst at nogen påstår noget med at det er svært at hacke sig ind. Det ved vi jo vist godt alle sammen at det desværre er.. Sad

/Jacob 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Jacob,

 

Jeg er ked af at vi taler forbi hinanden. 

Jeg mener ikke det er noget at prale af, da det ikke er noget specielt ved det. Men der findessikert idioter der synesat det er sejt at cracke og prale af deres "bedrifter, men det må være op til dem. Desuden er det er spørgsmål om du bruger dine "evner"/viden til positive formål eller negative, dvs whis du er en "whitehat" el. en "blackhat". Jeg er kun interesseret i at bruge dem positivt. Og derfor er der intet galt med det. 

Mht. påstand.

Det må jo i først om gang henvises til mig selv og min egen viden. Men du kan også let opstøve information(hvis du ønsker) ved at lave simple søgninger i div. søgemaskiner...  

 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det en fejl i linken i billedet i mit først indlæg det beklager jeg(jeg får ikke lov til at rette den af forumet), så rettelsen kommer her.


Direkte link i billedet:

http://www.siteadvisor.com/

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som afslutning (forhåbentlig) på min del af denne tråd, har jeg nu fået en mail fra Google Adwords teamet, der erkender at kontoen er blevet misbrugt, og at de ikke vil fakturere mig for misbruget.

Det er jo herligt. 

/Jacob 

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med det. Årsagen er altså ret beset stadig ubekendt, hvilket jo er ærgeligt.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakua:
Tillykke med det. Årsagen er altså ret beset stadig ubekendt, hvilket jo er ærgeligt.
 

Ja det er lidt ærgerligt at de ikke konkluderer noget, men jeg er i det mindste gået fri for at betale misbruget.

/Jacob 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)