Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USD $300 pr. CBM er det for meget eller?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 Har fået oplyst en pris på $ 300 pr. CBM på fragt fra Kina til Kbh.. Skal jeg finde mig i det? Big Smile

 

Hva siger i? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det har vi jo ingen change for at svare på når vi ikke kender forudsætninger hvad fragaftalen omfatter, det er jo ikke ligegyldingt om det er dør /dør eller Kina / KBH havn og hvad med forsikring, fortoldning osv?

 

Ravn

Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Undskyld!

 

Der er tale om lev. til Kbh. havn og prisen er således CIF København.

 

Hjalp det? 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tjaeh,jeg giver 60 US$ pr CBM fra Shanghai til Århus. Eller 65 US$ pr ton, hvis det er tungt. Så vildt billigt er det da ikke. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Der er rigtigt mange faktorer, der spiller ind her. Dit spg er faktisk helt ubrugeligt, da der stadig er en masse ubesvarede punkter.

Hvis du ringede til en speditør og stillede samme spørgsmål, så ville speditøren altså korse sig, når han forventer at få en seriøs person i røret, men istedet får en totalt uforberedt person i røret. Godt nok skal speditøren stille spørgsmål, men når du stiller spørgsmålet på et offentligt forum, så skal vi ikke stille spørgsmålene, men du skal i stedet levere svarene. Du ved allerede hvilke oplysninger vi mangler, fordi de ting har du oplyst din speditør.

Men når det er sagt - så er Amino heller ikke stedet at få svar på det spg. Priser varierer hele tiden og du er nødt til selv at gøre et stykke arbejde. Grib knoglen og ring rundt til 3 speditører, gerne nogen med Kina/Østen som speciale og få 3 tilbud. Du vælger det tilbud, som du har det bedst med - læs: ikke nødvendigvis det billigste.

 

Hav en fantastisk dag!

Flemming

Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Flemming:
Dit spg er faktisk helt ubrugeligt

Rynke10 fandt det åbenbart ikke helt ubrugeligt.

 

Flemming:
så ville speditøren altså korse sig, når han forventer at få en seriøs person i røret,

Det kunne være han var mere overbærende overfor nybegyndere mht. import.

 

Flemming: Det havde været rart om du havde fremthævet  hvor det er du mener mit spg. er ubrugeligt, så jeg havde en chance for at uddybe det, fremfor at konstatere hvad Ravn gjorde i 1. indlæg. 

Jeg spørger helt simpelt om det er for dyr en pris jeg har fået oplyst af en leverandør. Han har oplyst mig en pris på $ 300 pr. cbm. cif Shanghai -> København?

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Den container jeg får hjem i næste uge, har jeg omregnet givet 60,3 US$ / CBM. Leveret i Aarhus.

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 

til Rynke10 og Kimskubic. Hvilket firma bruger i og hvor stor er containeren?  (gerne i fod) På forhånd tak

 Stubbe

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellige firmaer, priserne varierer meget. Er det lidt faste levarancer du skal have, så kan det betale sig at forhandle en bedre pris.

Nu er tillæg for Olie jo en faktor der ikke falder i den her tid, men generelt synes jeg at selve fragten med skib, egentlig er ret billig. Prøv at flytte en palle rundt i Danmark med en fragtmand. Der kommer jo en del gebyrer for håndtering, det er uanset hvor mange Kubikmeter det drejer sig om. Der hvor du rigtig kan komme til at betale, det er hvis du skal have det leveret på adressen. Fragten fra Havn til din adresse, kan sagtens være mere end fragten fra Shanghai til København. Naturligvis ikke hvis du får en hel container, men med LCL er det egentlig den største omkostning.

Alle betegnelserne kan du læse om her http://www.firstmarine.dk/?p=19

 

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)