Det har vi jo ingen change for at svare på når vi ikke kender forudsætninger hvad fragaftalen omfatter, det er jo ikke ligegyldingt om det er dør /dør eller Kina / KBH havn og hvad med forsikring, fortoldning osv?
Der er rigtigt mange faktorer, der spiller ind her. Dit spg er faktisk helt ubrugeligt, da der stadig er en masse ubesvarede punkter.
Hvis du ringede til en speditør og stillede samme spørgsmål, så ville speditøren altså korse sig, når han forventer at få en seriøs person i røret, men istedet får en totalt uforberedt person i røret. Godt nok skal speditøren stille spørgsmål, men når du stiller spørgsmålet på et offentligt forum, så skal vi ikke stille spørgsmålene, men du skal i stedet levere svarene. Du ved allerede hvilke oplysninger vi mangler, fordi de ting har du oplyst din speditør.
Men når det er sagt - så er Amino heller ikke stedet at få svar på det spg. Priser varierer hele tiden og du er nødt til selv at gøre et stykke arbejde. Grib knoglen og ring rundt til 3 speditører, gerne nogen med Kina/Østen som speciale og få 3 tilbud. Du vælger det tilbud, som du har det bedst med - læs: ikke nødvendigvis det billigste.
så ville speditøren altså korse sig, når han forventer at få en seriøs person i røret,
Det kunne være han var mere overbærende overfor nybegyndere mht. import.
Flemming: Det havde været rart om du havde fremthævet hvor det er du mener mit spg. er ubrugeligt, så jeg havde en chance for at uddybe det, fremfor at konstatere hvad Ravn gjorde i 1. indlæg.
Jeg spørger helt simpelt om det er for dyr en pris jeg har fået oplyst af en leverandør. Han har oplyst mig en pris på $ 300 pr. cbm. cif Shanghai -> København?
Forskellige firmaer, priserne varierer meget. Er det lidt faste levarancer du skal have, så kan det betale sig at forhandle en bedre pris.
Nu er tillæg for Olie jo en faktor der ikke falder i den her tid, men generelt synes jeg at selve fragten med skib, egentlig er ret billig. Prøv at flytte en palle rundt i Danmark med en fragtmand. Der kommer jo en del gebyrer for håndtering, det er uanset hvor mange Kubikmeter det drejer sig om. Der hvor du rigtig kan komme til at betale, det er hvis du skal have det leveret på adressen. Fragten fra Havn til din adresse, kan sagtens være mere end fragten fra Shanghai til København. Naturligvis ikke hvis du får en hel container, men med LCL er det egentlig den største omkostning.
Alle betegnelserne kan du læse om her http://www.firstmarine.dk/?p=19