Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ROBOCLEAN

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Kokkedal
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cisko

Efter at have læst dit indslag, har jeg valgt at blande mig lidt i debatten.

For lige at redegøre for min indblanding, kan jeg fortælle at jeg den 1/6-09 indgik samarbejde med Roboclean Danmark. Jeg svarede på en annonce set på jobindex, hvor de søgte nogle distributører og nogle afdelingsledere. Som du selv nævnte, så skulle jeg igennem 2 samtaler, afholdt på scandic hotel i ringsted. Efter at begge samtaler var afholdt, og vi var blevet enige, fremsendte de et kontraktforslag som var åben for forhandling, så efter at vi også her var nået til enighed, startede jeg som distibutør for Roboclaen.

Som Distributør i Roboclean, har jeg til opgave at opbygge en salgstab, bestående af 3 salgsledere og 10 til 12 sælgere, men inden dette, skal jeg for god ordens skyld ud i marken i en måneds tid, for at danne mig et billede af sælgerenes arbejdsdage.

Da jeg stadig er ny i gårde, kan jeg ikke sige om der er skiftet rekruteringsform, men til mit kendskab, så rekruterer vi kun via jobopslag på diverse jobsites. så at du skulle rekruteres på den måde, ville jeg nu også være betænkelig ved. dog må jeg sige, at hvis jeg støder på den rette kandidat til mit team i marken, vil jeg da ikke gå af vejen for, at opfordre ham eller hende til at kontakte mig, med henblik på en uforpligtende jobsamtale.

Ang. det med at du skulle købe en Roboclean maskine, kan jeg oplyse, at vi, overfor nye sælgere, beder dem om at underskrive et dokument for udleveringen af en Robocleanmaskine, lige som man eks. De Gule sider, kvittere for en bærbar pc, så at du skal købe en maskine, er også for mig ukendt.

Jeg skal selvfølgelig beklage dit hendelsesforløb, og vil da undersøge det nærmere, for lige at sikre mig at der ikke er tale om stime af tilfælde, men blot en enkeltstående situation.

Jeg kan til slut afsløre, at jeg selv brugte en af trådene herinde fra, jeg så det omtalte tv-program hvor en tidligere (ikke tilfreds) Roboclean sælger er med som en sidehistorie, som en del af min agumentation til min anden samtale. Pt. er jeg begejstret for både Robocleans maskine og for samarbejdet, og vil gerne besvare evt. hendvendelser på dette svar.

Venlig Hilsen

Tony Eichen

Distributør i Roboclean

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tony Eichen:

Som Distributør i Roboclean, har jeg til opgave at opbygge en salgstab, bestående af 3 salgsledere og 10 til 12 sælgere, men inden dette, skal jeg for god ordens skyld ud i marken i en måneds tid, for at danne mig et billede af sælgerenes arbejdsdage.

 

Hej Tony

Du er så sandelig en modig mand som overhører advarsler fra mange der er taget ved næsen.

Alene linierne i citatet ligner pyramide opbygning meget påfaldende.

Men så må du til den hårde metode og være den naive der må smide masser af penge efter bosserne i toppen.

Held og lykke med det!

mvh

 

Fra Kokkedal
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Citér

Overhører detaljerne vil jeg nu ikke sige, jeg valgte blot at tage dem med til roden af træet, i stedet for at lade mig alt for kraftig påvirke af andres meninger. Modig og naiv... hmmm ikke just et kompliment, men pyt. til min anden samtale, kom der fornuftige svar på mine spørgsmål, samt nogle af de ting der blev vendt herinde... og lige for at slå en ting fast, så er der ikke tale om et pyramidespil, med mindre at vi opkalder alle virksomheder der drives af en ledelse, for pyramidespil.

Nu brainer jeg bare, men hvis du køber en skruemaskine i eks. Stark, så har den været igennem flere led. først en fabrik der fremstiller den, herfra videre til en importør, vidre til en grosit, Idette tilfælde Stark. er Stark så et pyramidespil?

Stark har en ledelse, under dem nogle mellemleder, som ligeledes har nogle under dem, alle tjener de penge, alle penge kommer fra toppen, er stark så også et pyramidespil?

I Robclean lander pengene i toppen, ja, og toppen udbetaler løn/provision til de ansatte, samt til samarbejdspartnerene, er det pyramidespil?

I Roboclean importere man maskiner fra Aura fabrikken, som ligger i tyskland og sælger dem direkte til kunden. hvad det har med pyramidespil at gøre, glæder jeg til at se...men ok... lad mig bare være naiv lidt endnu, jeg skal gerne tilstå, såfremt at din påstand viser at være sand.

Venlig Hilsen

Tony Eichen

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tony, nu er du ikke den eneste der har forsøgt og måtte græde mange tårer bagefter og fortælle sig selv, " hvorfor underskrev jeg denne dumme aftale"

Spørger du ikke dig selv, hvorfor DU skal skaffe ledere og sælgere!!

Hvorfor gør de ikke arbejdet selv og lader dig passe jobbet med at sælge dyre maskiner.

Hvorfor kan disse "fantastiske maskiner" ikke tåle salg i butikker ??

Men så længe der er modige naive sjæle der tjener kassen til toppen af pyramiden, holder i selv liv firmaet!

mvh

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Måtte bare lige hive denne frem.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tony

Det er godt at høre, at Roboclean nu har opgivet alle deres kritisable metoder.
For lige at sikre mig, at det også forholder sig sådan, vil jeg bede dig besvare nogle simple spørgsmål:

Tony Eichen:
... at jeg den 1/6-09 indgik samarbejde med Roboclean Danmark...

Når Roboclean søger efter folk på et jobsøgningssite, går jeg ud fra, at dit samarbejde består i en ansættelseskontrakt, og at du altså ikke er nødt til at have et CVR-nummer for at kunne passe dit job hos Roboclean. Forholder det sig sådan?

Tony Eichen:
... at vi, overfor nye sælgere, beder dem om at underskrive et dokument for udleveringen af en Robocleanmaskine ...

Denne sætning tolker jeg således at dine ansatte ikke skal betale penge - heller ikke i form af depositum - for den maskine, de får udleveret. De skal kun kvittere for at de har Robocleans eksemplar til demonstrationsbrug. Er det korrekt forstået?

Venlig hilsen

Hans
 

Fra Kokkedal
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Til mit kendskab er der to muligheder, den ene er at du bliver ansat med ansættelseskontrakt og den anden er at du indleder et samarbejde som selvstændig.

Jeg har ikke selv betalt for min maskine, og skal heller ikke, med mindre at jeg vælger at beholde den, den dag mit samarbejde med Roboclean ophører, så ja, det er korrekt forstået.

Venlig hilsen

Tony Eichen

Fra Kokkedal
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lanther

Jeg tror ikke at du læser hvad jeg skriver, eller også må jeg have fejlformuleret mig, så jeg prøver igen.

Har du på noget tidspunkt underskrevet en ansættelseskontrakt eller en samarbejdsaftale, og i den forbindelse skulle bruge noget bestemt for at kunne udføre opgaven?

Det sker i rigtig mange virksomheder verden over, at man kvitterer for udleveret materiale, sjovt nok skal man også aflevere det tilbage ved ansættelsens/samarbejdets ophør... Der er IKKE tale om en købskontrakt. Jeg skal dog for god ordens skyld ikke kunne sige hvordan det har været før jeg kom ind i billedet, men lad os runde den af også...

Hvis du kører som selvstændig for en eller anden virksomhed, eks. en tømrer. tror du så at de køber værktøjet til dig, eller skal du selv ud og købe det? Jeg kan da godt se, at det kan virke lidt påfaldende at man muligvis skulle købe sin egen maskine før hen, men så igen, kan du sælge noget du ikke selv bruger og stå inde for det?

 

Mit job er at opbygge en salgsafdeling, herunder at rekruterer nye sælgere og salgsledere. Dette gør jeg i tæt samarbejde med Roboclean. Jobsamtalerne afholdes med mig, og en fra ledelsen i Roboclean, og hvorfor jeg skal være med til dette, Tja... jeg vil gerne være med til at udvælge det team jeg skal lede og arbejde sammen med. Til din orientering kan jeg da afsløre, at det faktisk er almindelig procedyre i langt de fleste virksomheder der findes derude, prøv at kigge på dem... he he..

 

For at besvare dit spørgsmål om hvorfor maskinen ikke er til salg i butikker, kan jeg nævne følgende..

Robocleanmaskinen er IKKE en støvsuger, men en luftrenser, en støvsuger, en tæppe/møbel renser og en gulvvaskemaskine, når vi er ude hos en potentiel kunde for at lave en fremvisning, så tager det imellem 1½ til 2 timer, hvilket ikke vil være egnet til en gadebutik. Årsagen til at vi fremviser vores maskine i folks hjem er, at vi skal skabe kontrasten imellem det de har nu, og hvad de har mulighed for at få. specielt fordi der her er tale om en multirengøringsmaskine til en lidt anden pris end en almindelig støvsuger. Garantien og kvaliteten er så også herefter. nogle få eks. er 15 års garanti på moteren, 72 timers service, (Det vil sige at går der noget i stykker på din maskine, så bestræber vi os på at lave den indenfor 72 timer). den er håndsamlet, og har gennemgået en test i holland hos Kema Kuer hvor bl.a. Bang & Olufsen også har testet nogen af deres produkter.

 

Atter engang må jeg takke for komplimentet om at være modig og naiv... Hvem ved, måske det bare er dig der er for farvet i dit nu eller så "positive" livssyn. og så lige for at slå den fast med en hammer. Stort set alle virksomheder er opbygget i en eller anden pyramideorganisation. og hvor utroligt det end lyder, så er det næsten altid ham der sidder på toppen der får den højeste hyre. Prøv at tænker over det, ville det være fair at direktøren i danske bank skulle have det samme i løn som bankrådgiveren? og i så tilfælde... skulle hun så have mere i løn eller skulle han gå ned? hmmm jeg brainer bare igen... men held og lykke med din model af verden, fra min side, ser det ud som om at dit filter trænger til en lille justering.

Jeg håber at dette kan kaste lidt lys over landet, og afklare den nutidige situation.

Venlig hilsen den

Modige og Naive Tony

PS.: Du kunne evt. prøve at bestille en fremvisning af maskinen for at se hvad det er for en.. hmmm hvem ved, måske ville du kunne se nogle fordele i den, så jeg ved ikke om du allerede nu er klar over at døren til at udvide din horisont er åbnet, eller om der går nogle dage... hav en god dag

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tony Eichen:
kan du sælge noget du ikke selv bruger og stå inde for det?

Ja - der er masser af eksempler på sælgere, der er i stand til at sælge ting, som de ikke selv ejer og bruger. Faktisk ser jeg det ikke som noget argument, at sælgeren bruger en vare selv - der er masser af mennesker, der bruger masser af produkter, som jeg ikke gad bruge - uanset at netop disse mennesker bruger det.

Tony Eichen:
Robocleanmaskinen er IKKE en støvsuger

 
Det er vrøvl og salgsgas, som ikke hører hjemme i en tråd om firmaets rekruteringsmetoder. Jeg er bedøvende ligeglad om det er en støvsuger eller en sneplov - folk skal ikke *øv*endes.

Tony Eichen:
Stort set alle virksomheder er opbygget i en eller anden pyramideorganisation.

Ja, men der er forskel på, om man er tilknyttet som lønmodtager med de rettigheder, det giver, eller ej.

Når nu du er tilknyttet som selvstændig, så må man jo gå ud fra, at det står dig frit for også at fremvise andre støvsugere, håndmixere, energidrikke, sneplove osv, når du alligevel sælger din "ikke-støvsuger".  Sådan er det jo i en selvstændig virksomhed. Du fastsætter selvfølgelig også selv prisen og markedsføringsmetoderne - sådan er det jo i en selvstændig virksomhed.

1. fastsætter du selv prisen - kan du lave tilbud og kampagner, når det passer dig?

2. beslutter du selv, hvordan maskinen markedsføres - må du f.eks. sætte en annonce i avisen: Ikke-støvsugere sælges til favorable priser på kun 8 gange så meget som støvsugere?

mvh Hans

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan også skrive til mig, jeg har en del insider viden i hvordan de behandler kunder/konsulenter, både hos roboclean og et konkurrerende firma.. ærveligt at der er så mange brødne kar i branchen.. heldigvis er der nogen af os der er reele nok

 

skriv på mortenmizuno@gmail.com

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)