Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for udgifter til affiliates i form af YouTube content creators

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er begyndt at køre nogle affiliate aftaler, hvor content creators på YouTube (ikke kun Danmark) nævner vores hjemmeside. Dette foregår ved at vi kontakter den enkelte YouTuber, og beder vedkommende tilmelde sig vores kampagne. Vi har så en affiliate platform hvor de oprettes, og de og vi kan se hvor mange mennesker der klikker på deres links osv. Platformen er imidlertid blot registrering af klik vi skal manuelt håndtere penge.

Når vi skal udbetale den enkelte YouTuber, hvordan skal dette bogføres og trækkes fra?

Der er ikke tale om en lønudgift til en ansat, men heller ikke en udgift til en virksomhed da personen typisk ikke har en virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Der er ikke tale om en lønudgift til en ansat, men heller ikke en udgift til en virksomhed da personen typisk ikke har en virksomhed
jo det er det skam. Enten løn eller honorar og det SKAL du indberette på modtagers CPR for danskere og deres internationale skattenummer (alternativt fulde navn, adresse, og fødselsdato/md/år) IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Internationalt SkatteID (johnhannover.blogspot.com)

U
den indberetning er det sort betaling - uden fradrag og med bod

KUN til momsregistrerede i DK eller - registrerede udenlandske virksomheder kan du få faktura fra dem med reverse charge moms at betale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret. Det kommer vi nok til bare at håndterer som en sort betaling så da det andet slet ikke fungerer. Vi har flere hundrede mennesker tilmeldt fordelt på flere forskellige lande, herunder også USA. Det er alt for bøvlet med de iditiotiske regler, så jeg tror ærlig talt at det skider vi på, om jeg så må sige.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Hej John

Tak for svaret. Det kommer vi nok til bare at håndterer som en sort betaling så da det andet slet ikke fungerer. Vi har flere hundrede mennesker tilmeldt fordelt på flere forskellige lande, herunder også USA. Det er alt for bøvlet med de iditiotiske regler, så jeg tror ærlig talt at det skider vi på, om jeg så må sige.

 

 

det gør du som du vil, men pib ikke hvis skat både fjerner alle fradrag og sætter din indtægt op til det tredobbelte, når først en ting af den art findes, så kan det gå galt, og det går først 3 år tilbage og nok meget mere
Overføres via bank er den tvunget til at angive - uden at give jer besked - til hvidvask kontrol (bagmandspolitiet) men så kan du jo bruge en skjult crypto vil du sige - og snyde lidt der også - og ja alt er vel muligt - Bare hel useriøs måde at ville drive en forrentning pp


Brug en tjeneste som fiver eller andet der fakturerer frem for hver enkelt, men ellers, vil du drive seriøs virksomhed ved at skide på reglerne, be my guest. Mig kan det ikke ramme :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er efterhånden blevet så latterlig besværligt at drive forretning i det her land, at man simpelthen er nød til at "skide" på nogle af reglerne. Det gør politikerne jo så flot med deres skuffeselskaber og skattely, så hvorfor ikke.

 

Tilmeldt 17. Feb 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fiverr er faktisk en ok god løsning for dem der gider tilmelde sig der. Tak for forslaget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)