Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig tømrer - eget firma opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Mig og min kammerat er så småt ved at etablere vores egen tømrervirksomhed. Vi er stødt på flere spørgsmål, da vi godt kunne tænke os at komme godt fra start Ifht. Det økonomiske overblik, Love og regler for aps, Holding selskab etc. Håber der er nogen kloge hoveder herinde, der har tid/lyst til at hjælpe os godt fra start:

Vi er kommet til konklusionen at et ApS vil være det mest fordelagtige for os, at køre et holdingselskab indover vores aps, vil være at foretrække.
- Skal vi her have et holdingselskab hver, eller kan et holdingselskab gøre det?

Hvilke udgifter kan vi forvente at have af de faste?
- Bil (leasing)
- Grøn ejerafgift
- Forsikringer
- Revision
- Ordrestyring/timeregistrering
Andet vi har glemt?

Er ved at skabe os et overblik i et Excel ark, så vi ved hvad vi som minimum skal generere, for at vi kan regne både løn og time pris ud og så vi ved hvad der skal til for at vækste over tid.

Har i nogen tips til udregning af hvad vi kan forvente at tage i timen. Er det så simpelt som at lægge vores udgifter sammen, og dividere dem med forventede timer?

Som en start regner vi med at vi kan indlejes i det firma vi er ansat i sammen pt. Så vi kan få en mere rolig start, inden vi begynder at køre mere vores eget og vores egne kunder. Vil timelønnen her være den samme som den vi tager Ved vores egne kunder i fremtiden? :)

Vi har forsøgt at søge rundt omkring på nettet, inden vi lavede opslaget her. Håber der er nogen kloge hoveder derude.

Mvh K&B
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

0xKlein:
Vi er kommet til konklusionen at et ApS vil være det mest fordelagtige for os, at køre et holdingselskab indover vores aps

HVordan er i kommet til den konklusion?  Husk det er bare øgede omkostninger.

Her er nogle flere udgifter. 

 

Bil: service, vinterdæk, forsikring, brændstof. 

Værksted / Lager: leje/ Forsikring/ varme.

Bogholder

Økonomisystem inkl. ordrehåndtering

bank / Netbank

Telefoner/ abbonement

Netforbindelse

Hjemmeside

Forsikringer: lovligtig arbejdsskade og evt. ansvarsforsikring. 

Arbejdstøj

Værktøj 

Branche foreninger

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

0xKlein:

Vi er kommet til konklusionen at et ApS vil være det mest fordelagtige for os, at køre et holdingselskab indover vores aps, vil være at foretrække.
-

1:
Skal vi her have et holdingselskab hver, eller kan et holdingselskab gøre det?

2

Hvilke udgifter kan vi forvente at have af de faste?
- Bil (leasing)
- Grøn ejerafgift
- Forsikringer
- Revision
- Ordrestyring/timeregistrering
Andet vi har glemt?


1
Vil i hodling skal i tage et hver - bare husk at i faste omk koster hvert selskab let 10.000 kr i - bankkonto - certificeret regnskabsprogram, lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direktøren også i holding, og så kan der jo komme meget oven i, hvis ikke I kan lave årsrapporter og sambeskatning osv + husk ejereaftaler, uden hvilket det er dødsfødt ofte

2
Ud over det i pkt 1, så går jeg ud fra bil er gulplade - der kan jo mangle daglig bogføring i certificeret program med fakturering osv., - telefon, SEO og reklame - betalingsløsninger hvis ikke i alene vil kunne tage bankoverførsel - og sådanne ting som arbejdstøj og værktør,  evt værksted og lager osv?
Endeligt vel lønninger - hvis ikke I arbejder gratis 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)