Mig og min kammerat er så småt ved at etablere vores egen tømrervirksomhed. Vi er stødt på flere spørgsmål, da vi godt kunne tænke os at komme godt fra start Ifht. Det økonomiske overblik, Love og regler for aps, Holding selskab etc. Håber der er nogen kloge hoveder herinde, der har tid/lyst til at hjælpe os godt fra start: Vi er kommet til konklusionen at et ApS vil være det mest fordelagtige for os, at køre et holdingselskab indover vores aps, vil være at foretrække. - Skal vi her have et holdingselskab hver, eller kan et holdingselskab gøre det? Hvilke udgifter kan vi forvente at have af de faste? - Bil (leasing) - Grøn ejerafgift - Forsikringer - Revision - Ordrestyring/timeregistrering Andet vi har glemt? Er ved at skabe os et overblik i et Excel ark, så vi ved hvad vi som minimum skal generere, for at vi kan regne både løn og time pris ud og så vi ved hvad der skal til for at vækste over tid. Har i nogen tips til udregning af hvad vi kan forvente at tage i timen. Er det så simpelt som at lægge vores udgifter sammen, og dividere dem med forventede timer? Som en start regner vi med at vi kan indlejes i det firma vi er ansat i sammen pt. Så vi kan få en mere rolig start, inden vi begynder at køre mere vores eget og vores egne kunder. Vil timelønnen her være den samme som den vi tager Ved vores egne kunder i fremtiden? :) Vi har forsøgt at søge rundt omkring på nettet, inden vi lavede opslaget her. Håber der er nogen kloge hoveder derude. Mvh K&B |
0xKlein:Vi er kommet til konklusionen at et ApS vil være det mest fordelagtige for os, at køre et holdingselskab indover vores aps
HVordan er i kommet til den konklusion? Husk det er bare øgede omkostninger.
Her er nogle flere udgifter.
Bil: service, vinterdæk, forsikring, brændstof.
Værksted / Lager: leje/ Forsikring/ varme.
Økonomisystem inkl. ordrehåndtering
bank / Netbank
Telefoner/ abbonement
Netforbindelse
Forsikringer: lovligtig arbejdsskade og evt. ansvarsforsikring.
Arbejdstøj
Værktøj
Branche foreninger
Hilsen
Ravn