Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura udstedt fra Holding selskab - skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har et Holding selskab (uden momsregistrering), hvorfra jeg skal udstede 4 fakturaer om året til en anden ekstern virksomhed for konsulentarbejde. Hver af de 4 fakturaer vil være på mindre end 10.000 kr., altså maks 40.000 kr/år.
Mit spørgsmål er, hvordan indtægten beskattes i Holdingselskabet, hvis pengene forbliver i Holding selskabet og investeres i aktier? Skal der så svares skat af pengene hvert år, eller er det først når pengene engang udbetales til mig selv personligt, at der skal betales skat?
Hvis der skal betales skat hver år, hvor stor er så skatteprocenten?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

med det spørgsmål forstår jeg ikke du tør være uden bogholder eller revisor

Du skal være meget meget sikker på de fakturaer ikke er noget internt - ejere der fakturere eller faktureres for konsulentydelse i forhold til holding  - det vil normalt give jeg tripple skat af maskeret udlodning - 

Holding fører regnskab og betaler skat af sit overskud - her måske 40.000 og selskabsskatten er 22% - og så er der jo skat når I selv skal have penge ud . yderligere 27/42% mindst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, super tak. Og tak for de mange du hjælper i Amino forummet via dine svar.
Det lyder som en dyr løsning først at betale 22% for derefter at betale yderligere 42%.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)