Min datter har haft booket hos en kosmetolog via hjemmeside. Hun fik ingen bekræftelsesmail. Blev ringer op igår om hun var på vej og det var hun jo ikke. Da hun ikke vidste om hun havde fået tiden. Nu forlanger klinikken at hun betaler det fulde beløb på behandlinger ellers bliver hun sendt til inkasso. Er det lovligt? Og kan hun gøre noget? |
Du er ikke berettiget til en bekræftelsesmail, ligesom man i mange tilfælde ikke får en bekræftelsesmail når man bestiller en tid til lægen.
Når jeg bestiller tid til frisøren skal jeg krydse en lille boks af hvor jeg godkender handelsbetingelser, det er meget normalt at der deri er nævnt, at hvis du udebliver skal du betale et udeblivelsesgebyr.
Så medmindre der er ting jeg ikke har taget højde for, så er det lovligt. Er der ting man kan gøre? Ja. Men der skal man spørge sig selv hvilken person man har lyst til at være. Hvis man bare vil slippe for en regning man burde betale, så tror jeg ikke man får meget hjælp af folk der driver forretning. Hvis man får en regning det ikke er berettiget, skal fair også være fair. I dette tilfælde lyder det som om at det er en regning der bør betales for at fylde behandlerens kalender ud, så de ikke kan tjene pengene på en anden kunde.