Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvivl om udenlandsk momsregistrering på IT services hjemmesider mm.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj,

Jeg er meget forvirret omkring registrering i mit regnskab af de IT services jeg bruger vs Udenlandsk moms

Squarespace, Smugmug, Adobe.... 

Jeg registrerer det hele under IT i Dinero. Men hvordan gør man rent praktisk ifht momsen, både fra USA or EU ... Er deer nogen med erfaring omkring det? 

Mvh Pia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er modig at bogføre uden at ane hvordan må jeg sige, nogle ville kalde det dumdristigt

Du skal vide hvor din service hører til, og så:

EU skal du have dit momsnr registreret så de ikke fakturerer med moms og så skal det angives som køb af ydelser fra EU og dermed bogføres som reverse charge som alt andet køb fra momsregistrerede i EU 25% moms under erhvervelsesmoms EU og samme under købsmoms hvis du udnytter det til momspligtig aktivitet

Er det fra uden for EU er det bogføring som ydelsekøb uden for EU og angives også med 25% ydelse uden for EU + samme i købsmoms - det hedder importmoms

Det er konti der lægger momsen ret, og der må naturligvis ikke være dansk moms på kontoen, da du IKKE kan trække dansk moms fra ved køb fra EU eller uden for


Jeg synes du lyder til at have godt af en gennemgang af regnskabet, for ser skat du har gal moms på den slags, så er de ikke venlige 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Fotograf Pia Vestergård Simms Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John,

Jeg havde en revisor der hjalp mig, men han er desværre stoppet. Så jeg er igang med at finde et firma der kan klare små regnskaber.

 

mvh Pia 

 

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek det her linkhttps://www.amino.dk/forums/t/315400.aspx

I mine egne noter har jeg skrevet:

SPECIELT OM KØB I UDLANDET (MS-licenser) (Irland/EU)
Fakturabeløb (bemærk ingen moms. Derfor er x og inkl det samme).
Beløbet bogføres på konto 2100 'EU-erhvervelser ydelser'.
(beløb lægges automatisk på købsmoms og EU-køb på momsangivelser - men det kan ses på momsoversigt, når denne bogføres).

En ordre på kr. 2800 ender i min momsafregning således:

Rubrik A - ydelser. Værdien uden moms af ydelseskøb i andre EU-lande: kr. 2800

Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt: kr. 700

Købsmoms (indgående moms): kr. 700 (oven i det, der i forvejen er i købsmoms)

.

Kommentarer modtages gerne.. Jeg tror/håber ovenstående er korrekt. Jeg har talt med SKAT (alm ikke-bindende telefonsamtale). De har umiddelbart sagt ok for ovenstående.

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

skal lige sige, at jeg dengang brugte Dinero, men er siden skiftet pga prispolitik. Så det er Dinero's daværende kontonummer jeg henviser til.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)