Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR og Salg af kundekartotek

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Pirasath Luxchumykanthan:
Der var en årsag til, at jeg startede debatten om, hvorvidt det var en enkeltmandsvirksomhed eller et APS. Jeg vidste ikke, hvordan man bedst skulle rådgive ham. Jeg tager ikke enkeltmandsvirksomheder seriøst, da jeg aldrig har set en DPO i en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg synes det er et underligt udsagn for en, der rådgiver om GDPR.

Som du skriver, er reglerne ens, uanset om der er tale om en enkeltmandsvirksomhed eller et selskab. Langt størstedelen af private virksomheder skal ikke have en DPO, da det er de færreste, der behandler personoplysninger som kerneaktivitet eller behandler særlige personoplysninger i et stort omfang. Generelt set, er det mere reglen, at man ikke skal have en DPO end at det er undtagelsen.

Dit udsagn om at du ikke kan tage enkeltmandsvirksomheder seriøst, må dermed også gælde langt størstedelen af selskaber, der ikke har en DPO.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AnyFellow:

Pirasath Luxchumykanthan:
Der var en årsag til, at jeg startede debatten om, hvorvidt det var en enkeltmandsvirksomhed eller et APS. Jeg vidste ikke, hvordan man bedst skulle rådgive ham. Jeg tager ikke enkeltmandsvirksomheder seriøst, da jeg aldrig har set en DPO i en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg synes det er et underligt udsagn for en, der rådgiver om GDPR.

Som du skriver, er reglerne ens, uanset om der er tale om en enkeltmandsvirksomhed eller et selskab. Langt størstedelen af private virksomheder skal ikke have en DPO, da det er de færreste, der behandler personoplysninger som kerneaktivitet eller behandler særlige personoplysninger i et stort omfang. Generelt set, er det mere reglen, at man ikke skal have en DPO end at det er undtagelsen.

Dit udsagn om at du ikke kan tage enkeltmandsvirksomheder seriøst, må dermed også gælde langt størstedelen af selskaber, der ikke har en DPO.

Givet at der er kollosale fordele ved ikke at være i selskabsform hvis du ikke har ansatte og det er dine egne penge du risikerer, virker det skævt ikke at respektere folk der er hæfter personligt. men at respekterer personer der risikerer 40000kr.

Omkring GDPR er det centrale at du kun må benytte tilsagn til det de er givet til - resten er sekundært.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Nov 23
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
For et anpartsselskab (ApS) i Danmark, afhænger kravet om at have en databeskyttelsesrådgiver (DPO) under EU's Generelle Databeskyttelsesforordning (GDPR) af den specifikke art og omfang af selskabets databehandling.
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)