Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af binavn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst en del om binavne, og der er flere ting som stikker i forskellige retninger.

Et af formålene er at kunne bruge ét CVR nr. til forskellige aktiviteter, og nogle skriver at man sagtens kan bruge Binavn ApS, mens andre skriver at man skal bruge Binavn Aps sammen med Hovednavn Aps.

Det virker ikke logisk at bruge begge navne sammen, da hele idéen med binavnet så ryger.

Har også set nogen der skriver at man skal have hovednavnet i parantes efter binavnet. Det giver ingen mening, og jeg har aldrig set det i praksis.

Jeg har selv set flere eksempler på forskellige virksomheder, der har en hjemmeside, f.eks. binavn.dk, og der står Binavn ApS på hjemmesiden, og intet om Hovednavn ApS. Det giver mening, men er modstridende i forhold til hvad nogle siger.

Håber der er nogle eksperter her på Amino der kan forklare hvordan man kan og skal bruge binavne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor spørger du ikke hos Erhvervstyrelsen, så er du sikker på svaret er korrekt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Binavne i et ApS (man kan ikke have det i enketlmands) bruges selvstændigt men naturligvis med ApS efter og CVR med på alle forretningspapirer (som også er online - netsider osv) Man skal ikke have hovednavn samtidigt - det indikeres om nogen vil checke, ved CVR check

Nogen gange kan det være en fordel hvis du har et meget kendt hovedfirma og skrive - “Member of the Maersk group” feks men ellers bruges de bare helt alene

Jeg ville aldrig bruge binavne i flæng hver gang man får en ny ide i sit aps (er vist også umiddelbar grænse.På 5) men jeg ville holde hovednavn med mindre der var en særdeles god grund til binavn og en egentlig betydende aktivitet i det binavn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 23
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du virker til at være en som har styr på det👍

Nu er det sådan at et af mine binavne til min virksomhed er gået hen og blevet det vi både har succes med og folk kender os på. Kan jeg så ændre mit hovednavn til mit binavne ELLER bruge et af mine mine binavne til et nyt selskab?

J

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der burde da ikke være noget til hinder for at du gør dit binavn til hovednavn. Mener du selv kan ændre det på Virk.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Stanley:

Hej John

Du virker til at være en som har styr på det👍

Nu er det sådan at et af mine binavne til min virksomhed er gået hen og blevet det vi både har succes med og folk kender os på. Kan jeg så ændre mit hovednavn til mit binavne ELLER bruge et af mine mine binavne til et nyt selskab?

J

ja du må jo have selskab (ApS) hvis du har et binavn, og så er det bare at gøre det til hoved og evt gamle til bi, men du skal jo via generalforsamling og erhvervsstyrelsen med det - og så ind under ændringer blot og ændre og - husker ikke om Generalforsamlingen skal med oploades - husk også vedtægter og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg prøver

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)