Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet I/S virksomhed og spørgsmål angående.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har netop startet en virksomhed sammen med en ven hvor vi har besluttet os at starte en I/S virksomhed.
Dermed har vi nogen spørgsmål vi gerne vil have besvaret :)

Jeg har valgt at dele opslaget op i flere punkter for at de nemmere kan besvares i kommentaren.

Det kunne også være rart med nogen generelle tips hvad man skal gøre ved en helt nyopstartet virksomhed og hvilke selvfølger der er ved starten af en.

1. Bank, vi har kigget rundt på hvilke anbefaleringer folk har omkring banker til ens virksomhed dermed har vi endt på Lunar som bank, det ser ud til den har mange fordele og koster omkring 250 kr. om måneden, vil blot vide om det er et godt valg :)

2. Bogføring, til bogføring vil vi bruge Dinero hvilket ville være et meget fornuftigt værktøj selv i den gratis udgave har jeg forstået.

3. Eboks/midid er vel meget vigtigt at have så det offentlige kan kommunikere med os, jeg har oprettet virksomheden under MitID men når vi prøver at oprette os på eboks får jeg bare koden "Bruger har ikke lov til registrering" og inde under MitID erhverv har jeg tildelt mig selv alle rettigheder samt ansøgt til Rettighedsportalen hos Digitalpost, hvordan ville jeg løse dette problem?

4. Indskydning af penge i virksomheden, hvordan fungere det? Kan jeg bare overføre penge fra min egen private konto og bogføre det som en indskydning? Eventuelt ville jeg indskyde 35000, ville jeg bare sætte dem over fra min private konto til virksomhedskontoen?

5. Handel over Alibaba i asien, jeg har før produceret tøj i asien gennem Alibaba uden problemer og med fantastisk kvalitet. Men er der nogen der har erfaring med at man kan købe uden moms gennem Alibaba og hvordan det eventuelt fungere? :)

Ud over disse punkter har jeg sørget for at registrere reele ejere hvilket burde være på plads.

Ud over det skal jeg have styr på skat, moms osv. men de har nogen fine videoer jeg kan studere.

Tak for alle der tager tiden til at læse og besvare spørgsmålene.

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hubodk:

1. Bank, vi har kigget rundt på hvilke anbefaleringer folk har omkring banker til ens virksomhed dermed har vi endt på Lunar som bank, det ser ud til den har mange fordele og koster omkring 250 kr. om måneden, vil blot vide om det er et godt valg :)

2. Bogføring, til bogføring vil vi bruge Dinero hvilket ville være et meget fornuftigt værktøj selv i den gratis udgave har jeg forstået.

3. Eboks/midid er vel meget vigtigt at have så det offentlige kan kommunikere med os, jeg har oprettet virksomheden under MitID men når vi prøver at oprette os på eboks får jeg bare koden "Bruger har ikke lov til registrering" og inde under MitID erhverv har jeg tildelt mig selv alle rettigheder samt ansøgt til Rettighedsportalen hos Digitalpost, hvordan ville jeg løse dette problem?

4. Indskydning af penge i virksomheden, hvordan fungere det? Kan jeg bare overføre penge fra min egen private konto og bogføre det som en indskydning? Eventuelt ville jeg indskyde 35000, ville jeg bare sætte dem over fra min private konto til virksomhedskontoen?

5. Handel over Alibaba i asien, jeg har før produceret tøj i asien gennem Alibaba uden problemer og med fantastisk kvalitet. Men er der nogen der har erfaring med at man kan købe uden moms gennem Alibaba og hvordan det eventuelt fungere? :)

1 Lunar er helt OK for jer hvis de tager et I/S til den pris - jeg har hørt de er svære med I/S men ellers OK

2 Ja Dinero er godt men jo ikke en garanti for at i laver alt ret i gratis udgave uden support osv

3 er jeg ikke med på - du kan ikke have personligt MitID tror jeg til I/S men skal have erhverv

4 Ja - men det er jo igen der hvor du gerne skal kunne mere om beskatning i I/S men I kan begge skyde ind og tage ud under hver jeres personlige melemregning

5 Her tror jeg du igen mangler viden om moms - Der betales ikke moms ved import fra uden for EU hvis man er momsregistreret

Samlet kan jeg slet ikke li I/S mellem nogen som ikke virker 100% med på al risiko. Jeg ville hellere have set et ApS så pas på jer selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, super tak for dit svar.

Under punkt 3. er der ment at vi har oprettet MitID erhverv, så vi har en mitid erhvers konto med CVR og det hele. Men jeg kan simpelthen ikke oprette mig på eboks med MitID erhverv fordi den mener jeg ikke har lov til registrering.

Vi har valgt at tage en I/S da det er nok det smarteste valg vi kan tage nu, da vi ikke har 40000 til at smide i en ApS virksomhed. Men i fremtiden ville vi helt klart skifte til en ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt underligt men hør mit>ID suppoirt hvor du skal tildele dig den ret

Har du prøvet at logge på virk med signaturen og derfra i digital post?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej har netop prøvet mit.dk og det virker uden problemer. Tænker jeg vælger mit.dk frem for eboks. :)

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Mar 22
Indlæg ialt: 13
Fra  Fastgames.dk I/S Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hubodk,

Jeg er bestemt ikke ekspert i bogføring og finansielle løsninger, men jeg vil alligvel give mine erfaringer videre.

1. Mange benytter Lunar Bank, fordi at de eftersigne skulle være nemmere, at blive kunde hos. Jeg har dog også hørt de til tider kan være tunge at danse med, primært fordi de ikke har samme kontakt med dig som kunde, som i en fysisk bank. Jeg søgte også rundt da jeg startede, efter en bank der var til at betale. Vi endte dog med at bruge den bank, som min partner også brugte privat. Det gjorde vi fordi at min bank ville have et højt oprettelsesgebyr og en månedlig "abonnement" for at have konto hos dem. Min partners lokale bank, skulle kun bruge en plovmand + prisen på et VISA kort. Så mit indtryk er faktisk, at de små lokale banker rigtig gerne vil have kunder, og vores bank levere service så det batter.

2. Dinero's gratis pakke er rigtig god, og er ikke kun "Pay2Play" om man vil. Der er mange funktioner, som er virkelig essentielle i deres gratis pakke. Jeg syntes dog at prisen på deres "Pro" pakke, er ved at være forholdsvist højt oppe. Men ellers er det bare et kanon regnskabsprogram!

Tilmeldt 13. Dec 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)