Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person
Jeg har et alternativ behandler enkeltmandsfirma.
Med cvr nr

Jeg skal samarbejde med en kommune, men med min coaching.

Kan jeg oprettet et coachingfirma også.

Måske samme cvr nr
Tilmeldt 6. May 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dorte,

Velkommen til Amino. Forummet hvor der bliver givet 1 stjerne for "dumme spørgsmål" - men naturligvis uden, at fortælle dig HVORFOR det er et dumt spørgsmål og/eller give dig et brugbart svar.

Nu er jeg ikke ekspert indenfor det her emne og vil sikkert også få 1 stjerne for svaret - til gengæld er jeg ligeglad med karma, da det over årene har udviklet sig til, at være et system hvor man straffer folk i stedet for, at belønne dem.

Med det sagt, så kan du kun have 1 cvr-nummer når du driver enkeltmandsvirksomhed. Cvr-nummeret er dedikeret til dig personligt og vil altid være det samme.

Det vil sige, at selvom du starter en virksomhed i dag med cvr-nummer 12345678 og lukker det ned i morgen, men beslutter dig for, at om 5 år vil du starte en ny enkeltmandsvirksomhed, så vil dit cvr-nummer stadig være 12345678.

Så langt som min viden rækker, så kan du have alle de brancher du vil under dit cvr-nummer. Jeg ved ikke om det er lovpligtigt eller ej, men du kan/skal så oprette et såkaldt SE-nummer som er et administrativt nummer. Det nummer kan du ikke slå op som du kan med et cvr-nummer.

Regnskabsdelen er jeg især usikker på. Men jeg er ret sikker på, at du kan vælge, at køre et fælles regnskab eller et individuelt regnskab for dit/dine cvr-nummer og SE-nummer/numre. Så længe tallene der bliver opgivet til skat er i orden - og selvfølgelig selve det lovpligtige regnskab.

Mht. til din bank og dit regnskab/indbetalinger mm. kam det blive en rodet proces med kun 1 erhvervskonto. Men det kan selvfølgelig løses med rette planlægning.

Sådan som jeg læser det, så ønsker du samme cvr-nummer, hvilket som i ovenstående skriv - er ganske muligt. Skulle du derimod fortryde, så skal du ud i, at oprette et selskab med dertilhørende datter-selskaber. Evt. ApS.

God fornøjelse og held og lykke med det.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkelt søgning på Google gav dette

Én person kan stifte og eje mange kapitalselskaber og kan være fuldt ansvarlig deltager i mange interessentskaber, men kan kun eje én enkeltmandsvirksomhed. Hvis den selvstændige ønsker at drive flere enkeltmandsvirksomheder, skal det altså gøres som forskellige aktiviteter under samme juridiske enhed og CVR-nummer.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej kun en personlig virksomhed, den anden må så være ApS men hvorfor behøver du det. Du kan sagtens have flere aktiviteter i et  - også med og uden moms og så skal du bare sætte dig in i "splitmoms"  - eller i to SE numre med hvert sit regnskab, men kun ET CVR
(og nej jeg forstår heller ikke hvorfor nogen gav dig en stjerne)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra PC REPARATION I KØBENHAVN
Tilmeldt 7. Apr 23
Indlæg ialt: 31
Fra  PC Service Center Rødovre Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan kun ege en enkeltmandsvirksomhed. 

Hvis du lukker din virksomhed og åbner på et senere tidspunkt vil den også have samme CVR nummer samt historik. Din enkeltmandsvirksomhed er så at sige blot dig selv, under et andet navn. 

Jeg tænker at du kan oprette et binavn på virksomheden, hvis det overhovedet er nødvendigt? Du kan evt blot lave et fællesnavn som er sigende for begge dele? 

Alternativt oprette et selskab. 

PC SERVICE CENTER - EKSPRES REPARATION AF PC & MAC

6 computerværksteder fordelt i København & Nordsjælland Smile

Vi udfører alt indenfor reparation af computer .

Vi tilbyder mac reparation på 1 time.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)