Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bi-navn til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed (Virksomhed-1), hvor jeg desværre er løbet ind i nogen udfordringer. Og for at kunne få brød på bordet, er jeg begyndt at arbejde lidt som underleverandør (Virksomhed-2) indenfor et tidligere fag. 
Min krop kan ikke helt holde til at arbejde med Virksomhed-2 på fuld tid, men jeg nyder faktisk at arbejde med begge firmaer, så meget at jeg vil have lavet et Bi-navn til Virksomhed-2, men hvordan gør jeg det?

Er det at gå ind på Virk.dk -> Ændre virksomhed -> Oprette administrativ virksomhed?

Eller har I mon andre råd?

På forhånd mange tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

EMV kan ikke registrere binavne men kan hedde mere eller mindre hvad du vil, bare dit navn og CVR fremgår

Pas på hvis du ses som lønmodtager i 2 af skat, måske du har arbejdet der før, og nu fakturerer med moms og tager selvstændige fradrag, men faktisk arbejder under instruks, for så mistes alle de fradrag der ikke ville have været, hvis lønmodtager. Man vælger ikke selv om manvil fakturere https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Vil det sige at jeg kan sende regninger ud i et firmanavn, som afspejler Virksomhed-2, bare mit CVR-nr og eget navn, fremgår på fakturaen?

Jeg er klar over der er en risiko ved at tage arbejde ind som underleverandør.
Jeg har lige læst det link du har givet, og hvis jeg forstår det rigtigt, så gør vi det helt rigtigt. Men det er dog et sted jeg har været ansat tidligere, men det er år tilbage. 

Det er alt for dyrt at arbejde som underleverandør for andre virksomheder, jeg tænker det er en mulighed i en kortere periode, indtil man får egne kunder.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så længe dit navn og CVRfrem måduså at sige bruge de navne/logoer du gerne vil i EMV

Jeg ville bruge et og samme navn med mindre det er helt misvisende, men dit eget navn og dit CVr osv er blot vigtige

fint du er opmærksom pådet andet forhold så du ikke ender med problemer hvis skat kigger ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)