Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af biler!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

WalterBP:

Er ikke helt skarp på de her regler, men hvis der er registreret biler på hvide plader i firmaet, udløser det så ikke beskatning af fri bil ?

Kun hvis den er til rådighed for en ansat - f.eks står på ejerens hjemadresse - taxi f.eks eller bilhandlere betaler jo ikke skat af fri bil 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Så jeg vil sikkert godt kunne købe en bil til mit ApS og stille den et sted til den er solgt fx uden at tænke på beskatning af fri bil - da jeg ikke køre i den.




Når der siges at der ikke er fradrag for omkostninger i forbindelse med oprettelse af ApS - som fx til advokat og til bank, betyder fradrag at det ikke kan trækkes fra momsen

Men udgifterne skal vel stadig bogføres og derved en udgift, og vil så evt. give et mindre overskud og derved skal betale mindre skat af overskud - er det korrekt forstået?

Så med fradrag for udgifter menes der MOMS
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Oprettelse -. gebyr og evt advokat er der ikke fradrag for udgiften MEN - sjovt nok for momsen (ikke moms på stiftelse men ofte på advokat) så det er lige modsat -. kun momsen giver momsfradrag, resten skal tillægges resultat til skat

Bilen skal I alle fald IKKE stå hjemme, men jeg ville ikke turde købe hvidplade bil og blot stille til side ganske ærligt, alene for rådigheden over den hvis du er alene i dit ApS og du ikke er en registreret bilhandler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for din hjælp.

Jeg har fået åbnet et CVR Nr. og fået en dansk erhvervskonto hos Danske Bank.

Jeg brugte LegalDesk til at lave mit ApS, hvor jeg betalte omkring 3000 inkl selskabgebyr til skat. 


hvordan bogfører jeg dette - kan det ses som et udlæg for mit firma, da jeg betalte det privat, eller hvordan er deu.

Jeg bruger Dinero.

Samme spørgsmål angående gebyr til banken - hvordan bogføres dette :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som ikke er faktureret til dit CVR men til dig selv, behøver du ikke bogføre (og der er ikke fradrag for stiftelsen i alle fald) de som er til firmaet, bogføres på konto for - f.eks gebyr banken - konto for gebyr uden moms

Det  afgørende er ikke hvordan du betalte men hvem der skulle betale, og hvis det er selskabet vil det fremgå af stiftelsesdokumentet og så skal det ind i selskabet og som udlæg, men ellers - hvis du har valgt selv at skulle betale stiftelse, skal du ikke bogføre det
Derimod skal kapitalen jo bogføres

Du bør efter min mening få en med forstand på den slags til online at hjælpe eller som minimum bruge betalt Dinero som også bliver krav meget snart med digital bogføringslov
Husk også, at selv uden omsætning og løn skal du have lovpligtig arbejdsskadeforsikring på den registrerede direktør, bod 5000 kr + gebyr for at mangle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)