Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til det første bank møde!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh, vi er nu nået så langt med opstart af egen virksomhed, at vi har afleveret en 50 siders lang forretningsplan.. Stick out tongue

Men nu skal vi så til det første bank møde..

Går udfra at vi sammen med banken skal snakke om forretningsplanen, vores ide og om der udfra deres synskynd/faglighed er mulighed for vækst.. og derudover skal budgetter osv. vel også gennemgås, men hvad mere..?

Hvilke spørgsmål er relevante at spørge om??

Vi har skrevet spørgsmål ned vedr. rente på lån, rente på erhvervs konto, vejledning til virksomhedsform., vores forventninger til banken og deres forventninger til os - men er der flere relevante ting er skal med på sådan et møde??

 Venlig Hilsen

Christina

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Prøv en gang at læse den lille og ganske udemærkede bog:  "Sådan forhandler du med din bank"  Så vil du bl.a. blive meget klogere på en del ting, specialt hvorfor interesant er det at læse om hvordan bankfolk / handler. 

Sådan forhandler du med din bank   Teit Nielsen, Michael  ISBN  8775351331

 

"Hvilke spørgsmål er relevante at spørge om??" 

Det er jo meget afhængig af jeres aktuelle og fremtidige behov. Men først og fremmest er der meget vigtigt at I spørge Jer selv om hvordan I oplevede kemien mellem Jer og jeres evt. kommende bandrådgiver.

 

Held og lykke

Ravn

 

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

I min verden er der kun een ting, der er rigtig vigtigt:

Er I i det rigtige marked?

Altså: Kan I overbevise banken om, at der er et stort behov for jeres produkter/serviceydelser, kan I sælge til en højere pris og slås I ikke med 100 andre, der dumper priserne på lignende produkter?

Hvis I kan overbevise banken om det, så burde der være frit løb imod mål - men jo flere konkurrerende virksomheder der er og jo lavere prisen er for jeres produkter og jo færre potentielle kunder der er, jo dårligere er I stillet ved en forhandling.

Held og lykke med turen til banken Wink

Venlig hilsen,
Christian

 

Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Det er relevant at være opmærksom på, at hvad der måske er gratis på privat kunder er ikke nødvendigvis gratis for erhvervskunder. Jeg har både mine private og erhvervskonti i samme bank. Min private netbank er gratis mens min erhvervsnetbank koster et mindre månedligt beløb. 

Valg af virksomhedsform
Banken er måske ikke den relevante at diskutere alle de emner du nævner. Hvis det drejer sig om valg af virksomhedsform og relaterede skattespørgsmål, ville jeg tage det med en revisor i stedet.

Bedste hilsner
Knud

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes nu også banker der ikke kræver heftige gebyrer af deres erhvervskunder, Sparekassen Østjylland er en af dem, jeg sparede ihvertfald 4800  i kontogebyrer om året, at skifte dertil fra Danske Bank - Og så giver de en god indlånsrente også. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)