Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af bonus fra forsikringsselskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min virksomhed har Tryg som forsikringsselskab. Vi har lige fået udbetalt en medlemsbonus fra TryghedsGruppen. Beløbet svarer til 8 % af det beløb, der er betalt for vores forsikringer for 2021. Hvordan bør dette bogføres?

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 8. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville bare bogføre det på eks., 3650 - Forsikringer, hvis det er der du har konteret forsikringen/forsikringerne, som du har fået udbetalt medlemsbonus på.

Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtil videre er det i Dinero bogført som finansbilag med konto '55000 - Bank' og modkonto '3220 - Personaleforsikringer'. Vi har dog både haft udgifter til personaleforsikringer og erhvervsforsikringer (7160 - Erhvervsforsikringer) i 2021, så derfor er jeg lidt i tvivl om modkonto på mit finansbilag.

Jeg har forresten ingen konto ved navn 3650 - Forsikringer. Ikke hvad jeg kan se i hvert fald.

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 8. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder i et andet system, men ja.

I det fald, ville jeg nok bare vælge den konto hvorpå størstedelen af forsikringsbonussen kommer fra.

Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt, hvis det skal gøres helt efter bogen, skal vi vel bare selv ind og opdele udgifter til hhv. personaleforsikringer og erhvervsforsikringer og så oprette det på to forskellige linjer? Så det vil sige, at vi finder ud af, hvor meget vi har betalt til de to forsikringstyper i 2021, og så kan vi beregne os frem til hvilke beløb, som der skal indtastes afhængigt af typerne. Eller er det ligegyldigt? Tilhører personaleforsikringer og erhvervsforsikringer en form for over-konto og derfor kan vi bare gøre, som du foreslår?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikaelst83:
Eller er det ligegyldigt? Tilhører personaleforsikringer og erhvervsforsikringer en form for over-konto og derfor kan vi bare gøre, som du foreslår?
du kan sagtens bare tage det på samme konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge to. God dag. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)