Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varme og kolde penge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu man definere (Og nej, jeg taler ikke om sorte penge eller snyd på nogen måde):

- Varme penge som penge, der er betalt skat af (fx løn)
- Kolde penge som penge, der stadig er i firmaet

Hvordan beregner man, hvad prisen reelt er i kolde penge, hvis fx en telefon købt i firmaet i varme penge koster kr 100.

Først fraregnes 20 % moms, derefter skatten (ca. 50%), som ikke skal betales, da pengene forbliver kolde. Hvad ellers ... ? 

Det betyder, at telefonen reelt koster kr. 40 i varme penge. 

/m

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad vi om der er andre her, der fatter hvad det er du taler om?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan da prøve

Du skriver en telefon købt i firmaet koster 100 kr i varme penge = penge firmaet har betalt skat af - og det må være en fejl. Du må mene 100 kr der IKKE er betalt skat af.

Hvis de 100 kr er med moms, så går momsen fra med 20% og du er nede på 80 kr i omkostning (men er det en privat telefon så kan du kun trække halv moms = nede på 90 kr)

Den udgift på 80-90 kr reducerer dit overskud til skat og sparer dig - hvis vi taler personligt 40% i skat og så vil telefonen efter skat have kostet dig ca 54 kr netto efter moms og skattebesparelse

Er den så privat så koster den jo skat privat af 3000 kr - så du skal både tænke på skat af fri telefon OG af det mindre du får i overskud - de 90 kr som du jo ellers kunne have haft de 54 kroner i lommen af

Derfor skal din udgift være ca 3000 kr per år for en privat telefon før det betaler sig, og det er hvert år, indtil du beviser telefonen er solgt eller afleveret til en forretnig og dermed udgået

Men jeg må give Ravn ret i, at det er noget vanskeligt formuleret
Fri telefon og omk her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske var spørgsmålet forkert formuleret. Jeg undskylder. Men …. Tak John. Det var svaret og regnestykket, jeg behøvede 😄

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)