Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgssporing i Analytics - et spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at implementere Google Analytics på en online shop og har to spørgsmål, som jeg håber I kan svare på:

  1. Hvis man har en shop med mere end 4 varer med meget forskellige priser og Google Analytics kun kan håndtere 4 mål, hvordan tracker man det så på en måde, hvor man stadig får registreret den konkrete værdi af salget?
  2. Hvis shoppen ikke har en generel takke-side, hvis URL kan indsættes i målsporingen, men en unik side pr. salg, hvordan tracker manså salgene?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du burde kunne bruge Google Conversion Tracking: http://www.google.com/intl/en_uk/adwords/learningcenter/19387.html

Bemærk at de lægger op til at du registrerer omsætningsbeløbet for den enkelte ordre/vare. Dette vil give dig forkertetal i forhold til ROI beregninger i det de ikke tager højde for dine omkostninger for ordren. Så evt. skal du sørge for at det kun er avancen der registreres.

Jeg selv overvejer blot at bruge Goals som du har gjort, og så beregne en gennemsnitsværdi for dækningsbifraget over alle ordrer.

Mvh Jesper

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper


Tak for dit svar - men er det rigtigt forstået, at dit forslag ikke fungerer, hvis ikke vi bruger AdWords ? Det gør vi nemlig ikke (endnu i hvert fald).

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke selv prøvet det endnu, så må kortvarigt være svar skyldig. Men i værste fald kan i jo oprette en adWords konto uden at betale for nogen annocer.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)