Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af VSO midler - privat- eller virksomhedsdepot?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en opdatering herfra da jeg tænker det kan være relevant for mange Amino brugere. Jeg har talt med Jyske Bank igen, og 53A er ikke forbeholdt pensionsmilder. Ordningen blev godkendt af Skat og Finanstilsynet for ca. et år siden. Det koster 5.000 kr. i oprettelse.

VSO midler kan altså godt investeres i både noterede og unoterede enkeltaktier.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende nyt tak og ikke til at læse i loven i alle fald, men jeg hører lige skat også - så kanvi være helt sikre
Det er godt nok mærkeligt da 53A er i pensionsbeeskatnngsloven og intet andet og hvad skal vi så med skats liste over gokendte AKU/lagerbeskattede som eneste til VSO (og vel aktiesparekonto) den liste er jo ikke aktiel i VSO hvis de kan bruge alle papirer i 53A regi?  Håber da skat bekræfter

Jh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Lige en opdatering herfra da jeg tænker det kan være relevant for mange Amino brugere. Jeg har talt med Jyske Bank igen, og 53A er ikke forbeholdt pensionsmilder. Ordningen blev godkendt af Skat og Finanstilsynet for ca. et år siden. Det koster 5.000 kr. i oprettelse.

Så VSO midler kan altså godt investeres i både noterede og unoterede enkeltaktier.

jeps for pokker og uden binding dog med alm vso beskatning og så vel eneste bagdel, ikke fradrag for tab i andet end fremtidig gevinst, så slutter man med nogle dårlige år, så sker ingen modregning af tal. Selv rate osv har en vis mulighed for fradrag for tab set i forhold til sidste 5 år af papskatten.
Indbetaling uden fradrag og så mange aktier mulige og eneste synilige risiko er, at det SKAL være del af erhvervsinvestering og ikke må ses som pleje af privat interesse, men den må være lille den risko, hvis man går i alm aktier men. Godt kunne være der - i unoterede måske (og ved ikke om deres platfrom overhovedet giver mulighed for unoterede)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og ved ikke om deres platfrom overhovedet giver mulighed for unoterede

Det burde den. Grunden til at jeg overhovedet kom på sporet af ordningen var via Koncenton som udbyder deres projekter som unoterede aktier. Det var en af deres rådgivere som satte mig i forbindelse med Jyske.

Cookie - John Hannover:
Selv rate osv har en vis mulighed for fradrag for tab set i forhold til sidste 5 år af papskatten.

Kan man få fradrag for tab i personlig indtægt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan ikke få fradrag personligt men:

Hvis din negative PAL-skat ikke er blevet brugt, når du begynder at få udbetalt din pension, kan den måske blive udbetalt til dig. Det undersøger banken eller pensionsselskabet, og du får pengene udbetalt, inden pensionen ophæves. 

Det er noget med der modregnes i betalt Pal skat 5 år tilbage hvis du ex har tab de sidste 2 år. Bagdelen må være binding ved raten, fordel ud over direkte 56% fradrag ind mod formentlig 36% ud - vel at man ikke er tvunget til at forsætte VSO hvor man vel sagtens ved lukning - kan have sparet alt op til topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)