Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner og copyright

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvordan forholder det sig med reglerne angående domæner mellem virksomheder?

F.eks. hvis en virksomhed har et navn kaldet "Virksomhed" og deres hjemmeside er  virksomhed.org mens en anden virksomhed eller udenlandsk domænepirat/virksomhed har domænet virksomhed.com - hvordan forholder det sig så?

Hvis jeg nu gerne vil starte en virksomhed men navnet er optaget i .com men jeg står og skal bruge .org og derfor egentlig kan være ligeglad med .com domænet, kan jeg så frit starte min e-virksomhed op i mit .org domæne?

 Man ser jo tonsvis af gode domæner som er ejet af et eller andet åndssvagt domænefirma/domænepirat som ikke bruger dem.

 

 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej DJB. Ja du kan frit starte din virksomhed op i et dot org domænenavn Domænepiraterne som du kalder dem, sætter typisk en linktavle, vejviser, adsense eller andet bannerklik netværk op for at have indhold på siden. Det vigtige at holde sig for øje her er så, at de kun er interesseret i domænenavnet i sig selv med videresalg for øje. Derfor er der hverken varemærke rettigheder, patent eller andre rettigheder forbundet med domænenavnet, som i sin rene form langt fra kan sammenlignes med et varemærke, et firma eller et patent, JO mindre selvfølgelig dette er registreret som et egentligt online e-koncept, forretningskoncept eller egentligt varemærke. Vh Martin

Creainvest...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)