Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn "regulering" fra virksomhed, VSO

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en virksomhed med VSO, hvorfra jeg giver mig selv 30.000 i løn om maaneden,
med en plan om at udbetale det jeg mangler for lige at komme under topskat naar regnskabet bliver gjort op.

Kan det passe at det ikke er muligt?
og at jeg for 2020 skulle have gjort det i december for at min privat haevning havde vaeret udfoert i 2020?
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ibsskal:
Jeg har en virksomhed med VSO, hvorfra jeg giver mig selv 30.000 i løn om maaneden,
med en plan om at udbetale det jeg mangler for lige at komme under topskat naar regnskabet bliver gjort op.

Kan det passe at det ikke er muligt?
og at jeg for 2020 skulle have gjort det i december for at min privat haevning havde vaeret udfoert i 2020?

Nej det kan ikke passe!

 

Når du laver din overskudsdisponering i VSO'en så er der jo netop mulighed for at hensætte til senere hævning i selve beregningen.

Tilmeldt 5. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Min revisor skriver at nye løn haevninger nu vil staa til at vaere i 2021, og derfor ikke kan tages med i 2020 regnskabet
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ibsskal:
Min revisor skriver at nye løn haevninger nu vil staa til at vaere i 2021, og derfor ikke kan tages med i 2020 regnskabet

Nu skal vi lige skille skidt fra kanel. Jeg tror din revisor og dig snakker forbi hinanden.

 

Det er helt rigtigt at hævningen ikke kan komme ind i selve regnskabet, men det er også fuldstændig ligegyldigt. Regnskabet er ikke andet end udgangspunkt for selve VSO-beregningen og det er heri, at selve overskudsdisponeringen skal foretages, så der hensættes et beløb til senere hævning - et beløb du så frit kan hæve i 2021 (men du reelt er beskattet af i 2020, som var det hævet i 2020)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)