Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms som indlejer (fysioterapeut)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg er lidt forvirret omkring moms og lønsumsafgift, og håber på der er nogen der kan svare klart og tydeligt :-) 

Sagen er den at jeg er startet som indlejer på en fysioterapeutisk klinik. 

Da min virksomhed jo er en sundhedsvirksomhed, er jeg undtaget for moms. I stedet betales lønsumsafgift på 4,12 % af indtjeningen i virksomheden. Inde på virk.dk har jeg derfor registeret min virksomhed som værende en momsfri virksomhed der i stedet betaler lønsumsafgift. 

Da jeg som sagt arbejder på en klinik, betaler jeg et vist antal procenter til klinikken i indleje. 

Sidst på måneden opgøres min samlede omsætning og den samlede sum penge overføres til min erhvervskonto.

Mine spørgsmål er således.: 

Kan jeg stadig trække moms fra ved indkøb af ting og sager til min virksomhed ?

Hvis ja - skal jeg så aktivere den momsfrie version af dinero, eller skal jeg bruge den almindelige version af dinero, hvor moms-delen er aktiveret ? 

Er min virksomhed i virkeligheden en blandet landhandel hvor kun min omsætning er momsfri, og hvad jeg køber til min virksomhed kan jeg trække fra i moms?

Hvad er op og ned ? - er der nogen der kan hjælpe med et svar ? :) 

Vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun trække moms fra ved indkøb der foretages til brug for momspligtig omsætning. Har du ikke en sådan, så kan du ikke trække nogen moms fra. Du skal så alene bruge konti uden moms


Har du både momsfri og momspligtig omsætning, så kan du læse mere her https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/moms-ved-blandet-momspligt-og-momsfri.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)