Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms vedr. ydelsessalg til privat i Schweiz

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal jeg lægge momsfaktura, når jeg sælger en ydelse til privat person i Schweiz?

Med venlig hilsen

Michael

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke forkert det der står på Skats side https://skat.dk/skat.aspx?oid=2237735

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er reglerne som skat beskriver - og du må jo se om du hører til undtagelser og - hvor ydelsen leveres osv - men linket er korrekt lovmæssigt
Modsat varer  som jo belægges med lokal moms ved ankomsten - så gør ydelser jo ikke det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke fået svar på mit spørgsmål om jeg skal lægge moms på fakturaen, når jeg sælger en ydelse til privat person i Schweiz. Det er en slægtshistorisk undersøgelse, der leveres elektronisk.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Slægtens historie:
Jeg har ikke fået svar på mit spørgsmål om jeg skal lægge momsfakturaen, når jeg sælger en ydelse til privat person i Schweiz

Du har jo selv henvist til svaret med dit link oven fra SKATs vejledning.

Der er en hovedregel som siger dansk moms og så er der opremset en række undtagelser, som du jo så kan se om omfattet din ydelse.

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og det er det der forvirrer, da SKAT skriver Hovedregel: Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til private i lande uden for EU, skal du opkræve dansk moms.

Revisonsfirmaet BDO skriver Ved salg af varer og ydelser til lande uden for EU, hvor der ikke skal opkræves moms, skal periodens salg angives i Rubrik C på momsangivelsen.

Hvad er rigtigt? Jeg tror selv at SKAT har glemt et IKKE så der hos SKAT burde stå 

Hovedregel: Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til private i lande uden for EU, skal du IKKE opkræve dansk moms.

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver jo ingen mening at skrive sådan her:

Hovedregel: Hvis du som dansk virksomhed sælger ydelser til private i lande uden for EU, skal du opkræve dansk moms.

Der er dog en undtagelse til reglen. For følgende typer ydelser skal du kun opkræve dansk moms af salg til en privat forbruger, hvis ydelsen forbruges i Danmark:

Undtagelserne skal der jo også betales moms af!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Slægtens historie:
Undtagelserne skal der jo også betales moms af

Undtagelserne skal kun belægges med moms hvis de bruges i Danmark. Men ikke hvis de bruges udenfor EU. Med undtagelserne ser man blandt andet på hvor ydelsen reelt bliver brugt.

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, men hvorfor står der så at hovedreglen er, at der altid skal moms på, når særreglerne beskriver at der skal moms på der? Så er særreglerne jo ikke en særregel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Slægtens historie:

Enig, men hvorfor står der så at hovedreglen er, at der altid skal moms på, når særreglerne beskriver at der skal moms på der? Så er særreglerne jo ikke en særregel

nej hovedreglen er moms på ydelser til uden for EU - og så er der en række undtagelser hvor der - ofte afhængig af hvor den udnyttes - er momsfrihed - det er nok mest at du ikke ved hvor mange ydelser der så rent faktisk ikke er undtaget men:
Det som jeg ikke vil lægge hovedet på bloggen en lørdag formiddag er - om slægtsforskingsrapport er undtagelse når udnyttet uden for Eu - som rådgivning . Jeg ville tro det men har ikke tænkt længe og dybt - og konklusionen er at teksten i skat er korrekt - og du må se som du er omfattet af undtagelse og hvis i tvivl, skrive til skat under kommunikation og spørge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)