Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opgøres antal besøgende?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har lige et par hurtige spørgsmål omkring hvordan trafik opgøres på sites. På mange sider kan man se en lille counter, hvor der står "antal besøgende pr. dag", "antal besøgende pr. uge", "antal brugere lige nu", etc.

Er der en standard for hvordan det tælles op?

 - Jeg tænker på, at "antal brugere lige nu" kunne eks. tælle antal brugere seneste 15 min. i én optællingsmetode, mens det var pr. time i en anden.

Tæller de unikke besøgende eller er det sidevisninger?

 - www.fdim.dk opgør både unikke besøgende og sidevisninger, mens det er lidt sværere for mig at gennemskue sider som www.pulz.com, www.nope.dk og www.chart.dk

Hvad lægger man normalvis i "unikke besøgende"?

 - Er det bundet op på besøg på ip-adr pr døgn eller...?

Jeg sidder i øjeblikket og ser på potentialet inden for et marked, og det kunne være meget rart at vide, hvor mange besøgende de forskellige konkurrenter har, så man har noget at sammenligne med :-)

Håber på et lille info-kursus, hvis nogen har tid! Big Smile

MVH

Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Hej Lars

 

Det er lidt forskelligt hvad man gør fra side til side, og jeg ved ikke præcis hvad man gør på de sider du nævner, men jeg kan fortælle dig hvad vi gør på vores side.

 På vores besøgstæller side(liveCounter.dk) definere vi tingene sådan her:

 Et besøg fra en ip giver et unikke besøg når en person besøger siden, ip'en er så gemt i 20 minutter, så brugeren skal have været inaktiv i 20 minutter før man tæller som et nyt unikt besøg. Hvis man er aktiv på siden løbende i flere timer ad gangen gælder man således også som et unikt besøg, så det kræver altså at brugeren er inaktiv i 20 minutter.

Med hensyn til online tallet så vælger vi også at sige at brugeren er online i 20 minutter, og brugeren vil være registreret som online 20 minutter efter sidste aktivitet. 

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg har fornylig, efter at I var omtalt på amino, sat livecounter på min webside

www.neriusaaqbooks.com

 og jeg synes at den er god.

 

Tak for en god service.

Venlig hilsen

 

Gerda Vilholm 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - hurtigt og det jeg ledte efter.

Jeg kan forstå, at der ikke findes en bestemt standard som man følger, når man tæller op. Det kunne elllers være smart, hvis der var enighed om den slags :-)

 mvh

Lars

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sieg Jensen:

 Et besøg fra en ip giver et unikke besøg når en person besøger siden, ip'en er så gemt i 20 minutter, så brugeren skal have været inaktiv i 20 minutter før man tæller som et nyt unikt besøg. Hvis man er aktiv på siden løbende i flere timer ad gangen gælder man således også som et unikt besøg, så det kræver altså at brugeren er inaktiv i 20 minutter.

Hej

Hvis i tæller antal unikke besøgende på denne måde, hvordan tæller i så antal besøgende?

Mvh Jesper

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper Jørgensen:

Hej

Hvis i tæller antal unikke besøgende på denne måde, hvordan tæller i så antal besøgende?

Mvh Jesper

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.

Jeg har en mistanke om, at mange af de gratisk tællere, tæller på denne måde, hvilket i mine øjne er helt forkert. Jeg mener at en unikbesøgende (IP) kun er unik én gang i den periode man kigger på. Det kan så være dagligt, ugentligt eller månedligt.

Har man derfor de samme 500 unikke besøgende hver dag i en uge, er antallet af unikke besøgende på den uge også kun 500 og ikke 7 gange 500.

Hvis den samme IP besøger en side 20 gange på en dag (med 20 min. mellemrum) er det altså stadig kun en unik besøgende. Det er vel det der ligger i ordet "unik".

Tælleren burde simpelthen laves på en måde, så den bare listede alle IPer op, og så talte sammen hvor mange forskellige der er i en given tidsperiode, som man beder den om.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Undskyld jeg fik vist vrøvlet lidt da jeg skrev det indlæg i går aftes. De gange hvor jeg har skrevet unikke besøg har jeg ment besøg, da vi blot registrere antal besøgende på en side og ikke registrere hvor mange unikke besøg en side har i en given periode.

 Til Gerda

Mange tak, det er altid dejligt når folk kan lide det man laver :)

 Til Lars

Det var så lidt, jeg kan lige tilføje at hvis en side har både vores counter, og en counter fra chart.dk, så vil antallet af besøgende ligge forholdsvis tæt på hinanden. Charts tal er dog for det meste lidt højere og det kan skyldes to ting:

1. charts counter tæller også hvis en besøgende ikke har javascript aktiveret, det var vi valgt at vores ikke skal.

2. charts tidsperiode der skal gå før man kan tælle som et nyt besøg er lidt anderledes og/eller de tæller således at hvis man er online og aktiv på en side i en time, så vil man tælle som 3 besøg. 

Det er ikke noget jeg præcis ved, men blot noget jeg gætter på :)

Til Jesper

Jeg håber det øverste i denne post giver svar på dit spørgsmål, beklager jeg var lidt for hurtigt til at få det skrevet :) 

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Fino-lino, vi kan alle have en træt dag. enandenvej.dk har beskrevet hvordan jeg også ville beregne unikke besøgende.

Case solved :-)

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

enandenvej.dk:

Tælleren burde simpelthen laves på en måde, så den bare listede alle IPer op, og så talte sammen hvor mange forskellige der er i en given tidsperiode, som man beder den om

Problemet her er bare, at alle stadig ikke har fast IP adresse, så den løsning alene holder heller ikke. Desuden vil det, for større tæller sites, være dræbende i form af det database plads det vil bruge.

Mit site (www.livewebstats.dk) tæller over 300.000 besøgende om dagen, og en løsning hvor man gemte alle IP adresser (inkl. flere ens) over længere perioder ville resultere i en at databasen ville gå fra stor til enorm. Og hastigheden på kundernes sites ville lide under det.

På LiveWebStats tæller jeg unikke således:

En unik besøgende defineres som en besøgende der ikke har besøgt sitet i dag.
Et besøg registeres når en besøgende kommer ind på siden, efter minimum 15 minutters inaktivitet på sitet.

Dvs. hvis man besøger siden 20 gange på en dag registreres 20 besøg på siden, men kun 1 unik bruger.

Desuden registreres 'faste besøgende', som er 'unikke' besøgende som har været på siden andre dage.

Så man kan på en dag f.eks. have:

5 unikke, 3 faste og 16 besøg.

Det betyder på dansk at 5 brugere har været på siden i alt 16 gange i løbet af dagen, hvoraf 3 af de 5 brugere har besøgt siden tidligere. Så 2 brugere er 'rigtige' unikke.

De unikke besøgende registreres bl.a. ved IP adresse, men også ved flere andre tiltag som jeg ikke vil komme nærmere ind på her.

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Bare fordi alle ikke betaler for en fast IP, vil næsten alle praktisk talt have det alligevel.

Normalt har folk deres router stående tændt konstant, routeren får sin IP når den starter op, den udskiftes altså ikke løbende i løbet af dagen med mindre routeren genstartes.

De fleste internetudbydere prøver, så vidt jeg ved, at tilbyde den samme IP-adresse til samme person så vidt muligt. Det er vist noget med MAC/IP forholdet gemmes i ca. tre dage, så du skal altså normalt have din router slukket i mere end 3 dage for at være sikker på at få en ny IP-adresse, på trods af at du ikke har fast IP. 

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)