Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag som lønmodtager med enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Håber i kan hjælpe

Jeg har i en årrække været selvstændig med min enkeltmandsvirksomhed, men har nu lige fået et almindelig lønmodtager job, som jeg har samtidig med min enkeltmandsvirksomhed. Jeg har nu lige fået med første lønseddel som lønmodtager og her står der 0 kroner i fradrag. Jeg har dog både realkredit og billån.

Kan man selv styre hvor ens fradrag bliver brugt henne? Jeg vil nemlig helst have, at det bliver brugt på mine almindelige lønsedler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bede din arbejdsgiver om at benyttet dit hovedkort - så kommer fradraget der MEN det kan tænkes han allerede gør det, for hvis du har indtægt fra personlig virksomhed, så betales skatten af den indtægt ved, at dit fradrag nedsættes - og hvis det går i 0 så trækkes resten via opkrævning
Du kan ikke have fuldt fradrag fra lønmodtager hvis du har en indtægt til skat i som selvstændig - skat sørger altid for at trække skat der hvor det er nemmest - i første omgang ved at sætte fradrag til 0

Dit fradrag udnyttes forsat fuldt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

De bruger mit hovedkort og jeg har allerede lavet min forskudsopgørelse med udregning af B-skatter fra overskud af virksomhed, som jeg betaler næsten hver måned. På min forskudsopgørelse fremgår også mit fradrag for pension og realkredit. Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke bare kan bruge disse fradrag på de almindelige lønsedler i stedet for på min virksomhed, hvor overskuddet jo er en mere variabel størrelse. Så i mine øjne er det nemmest og sikrest for skat at trække skat gennem mine faste lønsedler, som ikke ændrer sig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så snart du har en indtægt fra personlig virksomhed så SKAL din skat betales ved at dit fradrag nedsættes som det første - uanset hvad du synes er nemmest
Du kan jo forskudsregistrere mindre, men hvis skat ser det som forsøg på at få skattekredit ved ikke at få betalt skatten løbende, så kan de låse dit forskud

Det er jo både mest sikkert og nemmest for skat at trække pengene ved din løn og nedsat fradrag - så HAR de jo fået pengene frem for at du indberetter senere, så loven er klar nok - de skal trække det via fradraget  - i forhold til dit forskud. Om du vil manipulere med forskud er så op til dig (og om skat ser det som kredittræk og låser det)

Hvis du i forvejen vil betale din skat løbende, så er det også klart det nemmeste for dig - og det du har forskudsangivet (og det kan du jo have på den lave side om du vil) er der betalt skat af for din virksomhed helt løbende = ingen overraskelse på vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)