Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produkt fotografering af varer til webshop - hvad skal jeg vælge ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er !

 Måske er der nogle der selv har stået med samme poblem som mig lige nu, så jeg håber I vil dele ud af jeres erfaringer.

Jeg skal have taget nogle produktfotos til min webshop. Produkterne er fortrinvis stof, børnetøj og brugskunst

lavet i stof. Størrelsen varierer naturligivs men kan være fra en lille knap og til et kjole på 1m x 50 cm .

 Jeg vil selv tage billederne med min fars kamera (Canon Power Shot G5, digital kamera 5 mega pixel)

Jeg har kontaktet 2 udbydere af fotoudstyr og fået to forskellige tilbud/forklaringer på hvad der er bedst, hvilket

gør mig noget forvirret, da jeg ikke har en klaphat forstand på fotogarfering, sådan rent teknisk..og de siger

noget forskelligt.

Den ene vil sælge mig en flashlampe http://www.mamut.net/flashandmore/subdet253.htm med stativ, paraply og en rulle bredt fotobaggrundspapir  og siger at det er ok at bruge én enkelt lampe og nogle store stykker flamingo med sølvstof til at placere i den modsatte side af flashen for at skabe refleks. 

Den anden vil sælge mig tet kit bestående af to fotolamper med fast lys + stativ/paraply http://www.obt.dk/lastolite_kit_med_fast_lys.htm og anbefale en masonitplade med hvidt papir til at stå op ad en væg for at skabe en buet fotoplatform. Han mener ikke at en lampe er nok da der så vil komme skygger på produkterne.

Hvilken en af forslagene er det bedste for mig tror i ?

Jeg ved ikke rigtig hvad fordele og ulemper er ved at bruge fast lyskilde eller flash lys til fotografering. Det er det som jeg kunne tænke mig om der er nogen af jer som ved noget om - og har erfaring med. Prismæssigt er der ikke den store forskel nemlig i de to tilbud som jeg har fået.

Det skal jo lige siges at som alle andre iværksættere er jeg selvfølgelig interesseret i en rimelig løsning rent prismæssigt, men det er vigtigt for mig at få nogle gode fotos af mine produkter, da jeg synes det er meget vigtigt for helhedsindtrykket på webshoppen.

Jeg håber der er nogen der kan give lidt input !

Mange tak og fortsat god dag Wink

 

Eva

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva,
det afgørende er at du har flere "lyskilder". Een lyskilde vil give en hård slagskygge, hvorimod du kan bløde skyggen op enten med flere lamper eller indirekte belysning via flamingo-plader (med eller uden sølvfolie).

Jeg tror jeg ville vælge de faste lamper. Det er ganske enkelt lettere at arbejde med, fordi du kan se hvordan skyggerne bliver imens du arbejder med tingene. Bruger du flash får du jo kun det endelige indtryk i kameraet.

Som baggrund ville jeg vælge "en kunstig horisont". Det er lidt svært at forklare med ord, hvordan sådan en ser ud. Fidusen ved denne er, at du får en jævn ensfarvet baggrund "uden kanter" og at du derfor typisk kan bruge billederne direkte, uden at skulle en masse tid på fritlægning i dit billedbehandlingsprogram.

I øvrigt har du helt ret i, at det er meget afgørende med gode billeder i din webshop.

 Håber du kan bruge dette til noget - god fornøjelse med fotograferingen!

 

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)