Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning - trække penge ud?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Galten
Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke indberettet legale ejer og nu er min virksomhed, ApS, sendt til skifteretten. Jeg har 7 dages frist til at fortælle Skifteretten om jeg vil genoptage virksomheden eller lade den tvangsopløse. Jeg ønsker ikke at drive virksomheden videre.
Jeg har solgt alle aktiver, har 50.000 kr på kontoen og skylder ingen penge eller har åbne regninger til nogen.
Hvornår kan jeg trække pengene ud (indskød 80.000kr så har mistet 30.000kr på de små to år jeg har drevet mit ApS)?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Satus:
Hvornår kan jeg trække pengene ud (indskød 80.000kr så har mistet 30.000kr på de små to år jeg har drevet mit ApS)?

Når skifteretten afslutter selskabet så vil du kunne trække evt overskydende/resterende penge ud. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke en dyr måde at lukke et selskab på når der er aktiver i det? Kurators honorar bliver vel dækket af hvad der måtte være i selskabet?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

alternativet er at indberette korrekt og få det trukket tilbage og så lade det lukke ved erklæring - det er svært at sige hvad tvangslukning koster men noget ryger der jo - men det kan der jo så også gøre ved erklæring og det tager lang tid 
se om begge dele her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Galten
Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar. Jeg vil netop gerne vælge den billigste luknings-løsning men kan ikke finde priser for de forskellige :) Hvis jeg skal genoptage firmaet og lukke det ordentligt ned siger Erhvervsstyrelsen, at der skal en revisor ind over for at dokumentere at der er værdi i virksomheden og det ved jeg ikke, hvad koster.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Satus:

Tusind tak for svar. Jeg vil netop gerne vælge den billigste luknings-løsning men kan ikke finde priser for de forskellige :) Hvis jeg skal genoptage firmaet og lukke det ordentligt ned siger Erhvervsstyrelsen, at der skal en revisor ind over for at dokumentere at der er værdi i virksomheden og det ved jeg ikke, hvad koster.

afhænger af forholdene og der SKAL jo være samlet mindst den op selskabskapital - regn 5 - 8.000 kr som rent skud - og så måske noget til lukke hjælp -  men hvis der ikke er varer/aktiver og kreditorer så tror jeg du kan holde det omkring 20 t max og dermed få noget ud til slut + ser pænere ud end tvangslukning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
5 - 8.000 kr som rent skud

Det passer nok meget godt.....

Det er en dyr måde som der blevet valgt, hvis indberetning var sket kunne 6 månder og 1.500 - 2000 kr have givet en pæn lukning. Det må så være læren af dette og noget man skal være opmærksom på når et bliver muligt at tvangsopløse pga af manglende indberetning af reelle ejere.....

Fra Galten
Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det kan jeg stadig nå at lukke normalt ned.😊- har jo stadig dage at reagere på ift Skifteretten. Netop derfor jeg spørger 😊👍 rigtigt dejligt med jeres hjælp. Så jeg får bare firmaet genoprettet og lukker så ned "ordentligt". Jeg mangler ikke pengene så Jeg venter gerne 6 måneder for at få 15.000 mere ud af firmaet ift at tvangslukke her og nu👍

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heldigt, at du fortsat har t.kr. 50 på kontoen. Den registrerede selskabskapital er nemlig ikke tilstede med t.kr. 80. Du skal derfor, inden henvendelse til revisor, nedsætte kapitalen til t.kr. 50 på en generalforsamling.

Revisor vil ikke erklære sig på at selskabskapitalen er tilstede når der ''kun'' står t.kr. 50 på kontoen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med revisoreleven. Første skridt at få afholdt en generalforsamling og få truffet beslutning om genoptagelse og nedsættelse af kapitalen til 50.000 kr.

Og så fat i en revisor til at lave en vurderingsberetning.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)