Håber der er en med lidt teknisk flair som har interesse i at byde ind med en løsning.
Vi har for nylig åbnet vores Svenske netbutik, den køre rigtig fint - det eneste store problem vi er stødt ind i, er at kunderne ikke modtager ordrebekræftelser, tracking numre eller andre meddelelser fra os, sendt via. WooCommerce. Når vi selv modtager meddelelse om ny ordre, er den også angivet som SPAM.
Hvordan kan vi på nogen måde komme uden om det her ?
Der er mange måder at løse dette på. Personligt foretrækker jeg at bruge AWS SES til udsending af mail fra WordPress/WooCommerce. Det fungerer stabilt og du har en høj grad af sikkerhed for at du ikke havner i modtagerens spam-filter.
Men det lyder seriøst som om I er blevet blacklistet af en eller flere spam-filtre, og der skal I nok hurtigt til at kigge på en alternativ måde at sende mails på. Udover det Mick foreslår findes der også et hav af plugins som kan indstilles til - i samarbejde med en anden mailserver - at sende jeres Woomails ud. I kan læse mere i detaljen om dette emne her: http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-use-smtp-server-to-send-wordpress-emails/
På mit arbejde bruger vi Send In Blue til samme formål og er meget glade for det.
1: Det er gratis (op til 9000 mails om måneden (300/dagen) hvilket er rigeligt til os)
2: Det er nemt at sætte op
3: Din hitrate på emails bliver langt højere samt du kan tracke alle dine emails via dit Send In Blues kontrolpanel
Du skal sådan set bare gå ind på https://www.sendinblue.com/ og oprette en konto, herefter bliver du guidet igennem alle trin.
Dernæst har de et plugin til Wordpress du bare indstallerer og konfigurerer (det er meget let) og herefter bliver alle dine transaktionelle emails (ordrebekræftelser, glemt password osv.) nu sendt via Send In Blues servere og ikke din hosts.