Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug Wordpress til webshop, hjælp?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil starte en webshop hvor jeg sælger kurser ang. skrivning af noveller. Samtidlig vil jeg også sælger skabeloner, PDF og andre filer.
Min webshop vil udelukkende kun handle om skrivning, hvordan man bliver bedre til det osv.

Jeg vil også gerne have en blog, som folk kan gå ind og læse de indlæg jeg sætter ind der.

Nu har jeg så tænkt på wordpress. Mest fordi det er billigst for mig og jeg kender den platform lidt. Kan ikke rigtig finde ud af de andre.

Dog, der er nogle ting som jeg skal være sikker på wordpress kan, som f.eks:

Lave en kursus som består af en serie af videoer. Kunderne skal kunne se den kursus inde på min webshop. Altså ingen downloads.

Jeg kan have en blog, på samme hjemmeside hvor jeg har min webshop.

Jeg kan sælge pdf, skabeloner osv.

Der skal også være mulighed for at sætte videoer og filer ind som folk kan se og downloade gratis.

Det skal være let for kunderne at betale.

Der må gerne være mulighed for at kunderne kan logge ind, da jeg tænker det er nemmest når de har betalt for et kusus, så kan de logge ind og gå ind og se den.

Kan jeg gøre det med wordpress? Og er der nogen der evt. kan hjælpe mig med at sætte det op? Jeg vil selvfølgelig gerne betale lidt, men har ikke mange penge, så jeg kan ikke give meget.

Hvor meget tror i det kan komme til at koste for at sætte sådan noget op, altså med plugins osv? Kan det betale sig at bruge wordpress eller er der andre platforme?

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina,

Spændende projekt, her er lidt input til dig.

Lave en kursus som består af en serie af videoer. Kunderne skal kunne se den kursus inde på min webshop. Altså ingen downloads.

Ja det kan du godt, et plugin såsom https://flyplugins.com/wp-courseware/ ville være interessant

Jeg kan have en blog, på samme hjemmeside hvor jeg har min webshop.

Ja det kan du sagtens.

Jeg kan sælge pdf, skabeloner osv.

Med Wordpress i dag er de facto standarden at du opsætter Woocommerce (https://woocommerce.com/) som shop plugin og sælger dine digitale produkter (samt kurser) herigennem 

Der skal også være mulighed for at sætte videoer og filer ind som folk kan se og downloade gratis.

Ja det kan du sagtens. Du kan enten selv uploade videoerne til selve hjemmesiden eller embedde videoer fra din Youtube kanal eller lign.

Det skal være let for kunderne at betale.

Du kan bruge en betalingsgateway såsom Epay (http://www.epay.dk/), Penso Pay (https://pensopay.com/) eller lign., de har plugins der integrerer deres betalingsgateway direkte i Woocommerce så det er let for dine kunder at betale

Der må gerne være mulighed for at kunderne kan logge ind, da jeg tænker det er nemmest når de har betalt for et kusus, så kan de logge ind og gå ind og se den.

Du kan bruge Wordpress' indbyggede brugersystem sammen med Woocommerce til at lave en konto-side til dine kunder hvorfra de kan tilgå deres produkter

Kan jeg gøre det med wordpress? Og er der nogen der evt. kan hjælpe mig med at sætte det op? Jeg vil selvfølgelig gerne betale lidt, men har ikke mange penge, så jeg kan ikke give meget.

Du kan gøre alt det ovenstående med Wordpress+Woocommerce uden større vanskeligheder, jeg vil gerne hjælpe dig igang uden at det skal ruinere dig.

Hvor meget tror i det kan komme til at koste for at sætte sådan noget op, altså med plugins osv? Kan det betale sig at bruge wordpress eller er der andre platforme?

Du er meget velkommen til at kontakte mig herinde via PB så kan vi snakke videre. Der findes skam også andre platforme der kan det samme men Wordpress+Woocommerce er et godt sted at starte efter min mening.

Held og lykke med projektet!

Mvh. Lars

Tilmeldt 6. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Marokko Design Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Interessante og fyldestgørende svar.

Mvh. Ole

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Lars! 

Det var lige de svar jeg havde brug for og kan nu uden stor frygt vælge wordpress. Tak for de links, dem vil jeg lige gå igennem.

Jeg vil kigge lidt på det hele og vil nok kontakte dig hvis det virker lige uoverskueligt. Heldigvis har jeg arbejdet lidt med wordpress før, bare ikke på den her måde.

Det er meget sandsynlig at jeg vælger at tage kontakt til dig.

Igen tusind tak, det var lige det jeg havde brug for at hører!

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket Thomas, den vil jeg kigge på :)

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke den størst fan af WooCommerce, men det er efterhånden det mest brugte shopsystem i verden og hvis du allerede er bekendt med Wordpress er det nok en meget god løsning. WooCommerce er det suverænt mest brugte e-commerce plugin til Wordpress, men der er også andre f.eks. EDD og WP eCommerce. Hos Scanpay har vi også et plugin til WooCommerce https://docs.scanpay.dk/ecommerce-modules#woocommerce

Held og lykke :)

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Ulrik!

Jeg mener også at det er den bedste løsning for mig, især når jeg kan gøre hvad jeg ønsker og jeg også kender lidt til wordpress. Nu håber jeg bare at det kommer til at gå. Nu må jeg krydse finger!

Tusind tak for linket, jeg vil se lidt nærmere på Scanpay.

Igen, tak! :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)