Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Administrerende direktør/partner til computerspilvirksomhed

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg er igang med at lave forretningsplanen for et computerspilvirksomhed. Jeg er Cand. IT (Design, Medier & Kommunikation) fra IT-Universitetet med fokus på spildesign og projektledelse. Jeg har stor indsigt i spilbranchen og et stort nationalt/internationalt netværk.  Jeg er tidligere IT-iværksætteri fra årtusindskiftet; vi arbejdede med salg af it-medier og med outsourcing til Indien

Det grundlæggende koncept i virksomheden er baseret på at lave spil til en kundegruppe som endnu ikke er dækket ind og at kvalitetssikre produkterne med de mest moderne design-metoder. Design og kvalitetsikring skal foregå i Danmark, mens resten af produktionen skal outsources som meget som praktisk muligt (her vil jeg trække på nogle af mine gamle kontakter fra min outsourcing fortid). Jeg har researchet forretningsplanen i et års tid og er først kommet frem til et koncept som jeg tror på i slutningen af 2007. 

Der skal rejses en hel del venture kapital til virksomheden og derfor er jeg igang med at lede efter en stærk ledelse til virksomheden. Jeg har fået tilsagn fra en del kompetente folk til bestyrelsen (bl.a. en tidligere adminstrerende direktør fra et spilfirma) og har en liste over folk som er kandidater.  

Jeg har kandidater til forskellige stillinger i virksomheden, men har kun begrænset kontakt til folk, som kunne være den daglige top-ledelse. Specielt mangler jeg en god kandidat til stillingen som adminstrerende direktør. 

Jeg har set fra andre spilvirksomheder at  det giver et dårligt resultat, hvis den kreative ildsjæl også fungerer som administrerende direktør; det giver både dårligt design og dårlig ledelse.

 Derfor leder jeg efter en erfaren adminstrerende direktør, som har lyst til at lære en ny branche at kende og som har erfaring fra tidligere IT-firmaer (gerne som iværksætter). Du skal være åben for nye metoder og for nogle undertiden meget kaotiske forhold og have en rigtig god forståelse for virksomhedsdrift. Du skal være med til at gennemlæse & godkende forretningsplanen og efterfølgende hjælpe med at rejse den nødvendige venture kapital. Det er minimum et to-cifret millionbeløb. Du skal helst have international erfaring med forretningsforhandlinger. Jeg satser på at vi ikke selv skal financiere virksomheden; risikomæssigt skal den minimum være et Aps

 Det er ikke en jobannonce, men mere søgen efter en mulig partner i firmaet. Jeg er stadig i tvivl om hvor vidt det er realiserbart og derfor skal du være villig til at acceptere at jeg muligvis skrinlægge det hele, hvis forretningsplanen viser at der er for stor sandsynlighed for at det går galt. Så indledningsvis kan jeg kun tilbyde tid & viden og forventer kun det samme fra din side af.

Skriv til andersh @ dhoksa.com, hvis du er interesseret.

 Sig endeligt til hvis I har kommentarer eller forslag :) al konstruktiv kritik modtages med kyshånd. 

 Mvh.,
Anders Højsted

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)