Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulighed for forlængelse af første regnskabsår?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er.

Vi er to iværksættere, som er i gang med at stifte et nyt selskab. Hertil har vi et par spørgsmål vedr. første regnskabsår og muligheden for forlængelse.

Eftersom vi ønsker at stifte et nyt ApS selskab per 1 august, så har vi prøvet at undersøge muligheden for at forlænge det første regnskabsår, men vi kan desværre finde en konklusion på det.

Helt konkret, så ønsker vi at forlænge første regnskabsår, så det løber fra 1 august 2017 til 31 december 2018 - Er dette muligt/lovligt?

Årsagen er at vi som nystiftet selskab ønsker at spare på omkostninger til årsopgørelse i det første år, hvor der er rigelig med omkostninger Wink Efter første regnskabsår vil vi følge kalenderåret og 2 regnskab vil følge 1jan19-31dec19.

Hvis det lovligt at forlænge regnskabet i forhold til overstående, så antager vi dette skal skrives ind i stiftelsesdokumentet/vedtægter, at det første regnskabsår forlænges - er det korrekt?

Håber I kan hjælpe med info på dette felt - På forhånd mange tak :-)

Mvh. Christian.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ja det er lovligt. Første regnskabsår max 18 mdr og derefter kalenderår som I foreslår og ja det skal med i stiftelsen. Overvej at lade www.ditselskab.dk stå for stiftelsen 



Det ser interessant ud. Går ud fra der er gode erfaringer med dem, da du vel ellers modsiger dig selv lidt i forhold til punkt 1 i din 12-punkts liste om at det ikke er det bedste sted at spare  :-)

1 Du kan selv stifte - Pris i gebyr: 670 kr, eller du kan betale andre, fra meget lidt til ofte maksimum 3.000 kr for arbejdet. Kvaliteten af det som leveres kan svinge meget, så ofte er det ikke det bedste sted at spare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaminski:

Det ser interessant ud. Går ud fra der er gode erfaringer med dem, da du vel ellers modsiger dig selv lidt i forhold til punkt 1 i din 12-punkts liste om at det ikke er det bedste sted at spare  :-)

De er heller ikke de billigste - men de er gode og ja der er masser med god erfaring med dem - Adv Jacob Tøjner. Det er ikke bare massestiftelse men ordentlig gennemgang af behov kan følge med osv.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,


Tak for din info.

Jeg har allerede tidligere haft advokat og revisor hjælp til oprettelse af et andet selskab, så jeg har benyttet mig af at kopier disse dokumenter og sørger derfor selv for registreringen - men tak for anbefalingen. (Ved tidligere selskab konstruktion løb jeg blot ikke ind i nødvendigheden af forlængelse af første regnskabsår).

Mvh. Christian.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)