Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge tidligere drift selskab som holding eller indskyde anparter i et nyt holding selskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg har haft et drift selskab (IVS) som jeg har sparet nogle penge op i, og som efterfølgende har stået stille de sidste ca. 6 måneder.

Jeg har fået tilbudt en ny opgave som jeg ønsker at kaste mig over og ønsker samtidig sikre mine penge ved at benytte en holding struktur.

Jeg ser ikke at der skulle være nogen risiko forbundet med arbejdet der tidligere udført hvorfor jeg tænker på at bruge min nuværende driftselskab som mit fremtidige holding selskab for eventuelt at spare administrativt bøvl og omkostninger - er der nogen faldgrubber jeg overser?

Årsagen er at jeg ikke er bekendt med processen omkring at indskyde et holding selskab over mit nuværende drift selskab.

Jeg tænker det er ret lige til at stifte et nyt drift selskab under mit nuværende og fortsætte driften derfra.

Men hvis jeg istedet ønsker at stifte et nyt holding selskab og indskyde mit driftselskab deri - er det så også lige ud af landevejen - ved blot at indskyde mine private anparter?
Vil det have nogen skattemæssige konsekvenser eller lignende som jeg bør have med i mine overvejser? 
Vil det kræve en revisor opgørelse eller andet for at kunne indskyde mit nuværende drift selskab i et nyt holding selskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det enkleste er vel at bruge nuværende som holding. Skal du have ny ejer holding ind vil det udløse skat når dit IVS overgår fra dig til ny ejer (nyt holding)

Vær opmærksom på at det ikke er gratis at have holding. Det udløser dels igen lovpligtig arbejdssskadeforsikring uanset løn eller omsætning - for dig som ejer / direktør - Nogen gange får man begge CVR med på policen (lovpligt for begge) men ofte med omkostning
Bank, ofte en omkostning for begge
Årsrapport kompliceres ved sambeskatning

Se min opfattelse af fordele og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

god vind med det 
John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

mange gange tak for det gode svar.

Jeg har efterfølgende undersøgt nærmere vedrørende arbejdsskadeforsikringen, og vil blot lige rapportere tilbage i tilfælde at nogen andre skulle læse dette, at Danske Forsikring gerne vil tillade både holding og drift på samme police. Prisen er iøvrigt 1267 hvilket er nogenlunde hvad jeg har kunne finde at andre nævner de giver her på forumet (plus minus et par hundrede kroner).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hakema:

Hej John,

mange gange tak for det gode svar.

Jeg har efterfølgende undersøgt nærmere vedrørende arbejdsskadeforsikringen, og vil blot lige rapportere tilbage i tilfælde at nogen andre skulle læse dette, at Danske Forsikring gerne vil tillade både holding og drift på samme police. Prisen er iøvrigt 1267 hvilket er nogenlunde hvad jeg har kunne finde at andre nævner de giver her på forumet (plus minus et par hundrede kroner).

fin nok pris synes jeg - ikke høj i alle fald og godt de viser begge CVR

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)