Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendtbetalingspligt og salg eksl moms i DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 05:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Første indlæg herinde. Virker som om det er her alle de kloge hoveder er.

Jeg sælger mobiltelefoner i webshop, og kommer sandsynligvis snart over 50% salgs til erhverv.

Vedr. mobiletelefoner, og andre dyre elektroniske produkter, vil vi da være tvunget til at sælger eksl. moms. Men kan vi da lægge helt om og opkræve eksl. moms for alt b2b salg på alle produkter.

Må vi generelt (udover hvad der har omvendt betalingspligt) sælge vare eksl moms ved b2b indenfor DK?

- Mit dillema er netop om jeg skal til at rode med en masse med system-opsætning for, at der automatisk opkræves moms på nogle produkter og unlade på andre.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar.

Hvis en virksomhed køber 2 mobiltelefoner, 2 stk tilbehør til mobilerne og noget andet som ikke er omfattet af omvendtbetalingspligt.

Skal vores hjemmeside da selv fange at der er 2 mobiler i ordren og sørger for at disse sælges uden moms, mens der er moms på resten?

Det jeg havde håbet på var netop at vi blot kunne lade hele ordren gennemføres eksl. moms. For at holde det simpelt.

Mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker ikke i hovedet om tilbehør følger med eller er momspligtigt - Jeg ville tro det er momspligtigt og så er der ingen vej uden om at dele. Du må spørge andre hvis I tvivl. Det er KUN den del der hører under loven (ville tro det stod i mit link faktisk) du SKAL være uden moms med angivelse af omvendt betalingspligt og evt momspligtigt mersalg skal være med moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det er forstået.

Tak for hjælpen.

Et sidste spørgsmål.

Selvom vi ikke har ramt 50% endnu, er der da noget i vejen for at sælge mobiltelefoner eksl. moms allerede nu?

Mvh

Thomas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)