Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annullere særaftale - kan man det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for jeres viden.

For nogle måneder siden lavede jeg en aftale med et firma a la Miinto og Boozt.com under den klare forudsætning, at jeg ikke var forpligtet til at skulle være med i deres kvartalvise udsalg, da jeg ikke sælger varer som er sæsonafhængige som f.eks. tøj er. Dette blev skrevet i en særaftale, da jeg underskrev kontrakten, da det var et krav fra mig for at være med.

Nu har de så lavet om i deres samhandelsaftale og gjort det obligatorisk at man skal være med i disse kvartalvise udsalg, som koster 2000,00 pr gang i markedsføring, som man skal betale.

Jeg har henvist til min særaftale, men har fået at vide, at den er ophævet nu de har valgt at lave nye ændringer. Hvad er en særaftale så værd..

Er dette virkelig lovligt? - hvad ville I gøre nu? Jeg føler mig virkelig snydt.

På forhånd mange tak for jeres svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvis du har en klar beviselig aftale om (jo gerne at de har skrevet under og at det er klart den hænger sammen med øvrige aftale), at du ikke skal deltage i deres udsalg så kan de jo ikke uden at aftale det med dig, annullere den og istedet forpligte dig til at være med i de udsalg du har klar aftale om IKKE at skulle være med i. 

Afhængigt af hvad der står i selve aftalen kan de jo så i stedet holde op med samarbejdet, hvilket bør ligge i aftalen - så kan hovedaftalen jo opsiges med det varsel der måtte være angivet og så er du ikke med i markedsføring og kvartalsudsalg som aftalt, men udtræder så helt når tiden er gået

Som med al den slags - så er det ikke voldsomt meget værd, da de jo nok har "the upper hand" ved at de bare kan slutte samarbejdet helt (hvad de jo givet kan - kig i aftalen) - HVIS de vil det. Intet vil jo formentlig forpligte dem til for evigt at forhandle dine produkter


Du sparer at deltage men mister en salgskanal. Den slags firmaer kan være ret så enerådende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Jeg har kontaktet dem igen og må se hvad der sker.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke bare ophæve en aftale og erstatte den med en anden, uden at begge parter har været involveret.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

januna:

Jeg har henvist til min særaftale, men har fået at vide, at den er ophævet nu de har valgt at lave nye ændringer. Hvad er en særaftale så værd..

Er dette virkelig lovligt? - hvad ville I gøre nu? Jeg føler mig virkelig snydt.

De kan ikke ophæve aftalen, med mindre det fremgår af jeres kontrakt, at aftalen er afhængig af deres handelsbetingelser, og følger disse betingelser ved ændringer.

Så står det ingen steder, gælder den særaftale, som er indgået. Den kan kun ophæves eller ændres, hvis begge parter er enige!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)