Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler og forhold angående virksomhedsnavne og blogs (hvad må man egentlig?)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med tanker om at begynde at blogge om nogle erhvervsrelevante emner. 

Jeg ved ikke hvor kommercielt jeg vil tænke bloggen og om jeg reelt vil drive den som en virksomhed endnu. Det vil nok være et side "gig"/hobbyvirksomhed, bare fordi jeg nørder og er passioneret for mit arbejde. Men... Det ville være rart at have muligheden. 

Jeg arbejder med nogler idéer til navne og jeg kan ikke rigtig greje hvad reglerne er og hvad, der gælder. Kan jeg kalde min blog/måske virksomhed hvad som helst? Jeg særlig ét navn på sigtekornet, som jeg har set nogle andre bruge (de har et domæne, der bliver videredelegeret til et andet site og navn). Men det er ikke trademarket og på rettigheder.dk står navnet som ledigt. 

Jeg kender derudover en, som er blevet slæbt i retten for at have et navn, der bare mindede om en anden, større virksomheds - så jeg vil gerne være forberedt og kende reglerne lidt bedre. 

Glæder mig til at høre noget ;) 

mvh SB 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget simpelt.

Du må kalde dig, din virksomhed og blog, ALT mellem himmel og jord.

Men du må ikke bruge andres navne og drive plat på det. Kontakt og spørg om de vil sælge domænet, og vil de ikke det er det NO-GO.

Du må jo heller ikke kalde dig Bilka1 for at platte dig til deres kunder.

Det må da også være svært at se sig selv i spejlet hver morgen, hvis det gælder om at ligge lige på kanten til hvad der er lovligt / rimeligt.

Tilmeldt 26. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for opklaringen. Nu er vi jo ikke ude i at jeg vil plagiere på nogen måde. Det er aldrig OK og altid en dårlig idé. 

Men igen tak det - jeg tror jeg er i god retning 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)