Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurder/få min App idé, inspireret af Thorborg deltagelse i Fisketegn på 247

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er inkarneret lystfisker, jeg har altid stangen med ud når jeg rejser. Lystfiskeri/sportsfiskeri er nok værdens største "sport".

Problemet med fiskeri eller rettere fangstchancerne er at det er erfaringsbaseret, og et nyt område kræver altid viden, for rigtig at have en chance. 

Mit problem, og deraf ønsket om jeres idé til løsning af problemet. Er at finde en lokal ligesindet lystfisker, i det område som jeg netop er i.

En form for lystfisker dating app eller hjemmeside "hvad ved jeg! har ikke engang smartphone".

Tror det jeg tænker på er noget ala tinder kombi med facebook features måske google map/airbnb system. Der viser hvor personen fisker. Eller måske bare en facebook gruppe "ved jeg heller ikke en s*** om har ikke facebook eller tinder". Har ikke tid til det pjat, skal ud og fiske.

Men nøj det ville få mig til at købe en af de smarte telefoner. Har lige været ude at rejse og det tog dage før jeg lurede metoderne de lokale brugte. Krokodille foder rykker åbenbart til maller i Afrika. På båd ferien i Norge fangede jeg ikke nærmest ikke noget!  

Men selv indenfor DK og Norden, ville det være nice hvis man lige kunne finde og hyre en lokal til at give lidt vejledning et par timer om steder, agn, regler, købe fisketegn osv.

så give personen lidt betaling for arbejdet. ikke de horrible priser en professionel fiskeguide koster. Ville i den grad give nogle små forretninger rundt omkring. altid sjovt at lave penge på sin ellers dyre hobby.

Jeg og mine fiske buddies fanger godt ved vores eget fiskevand, ville elske at tjene lidt på at vise en Tysker eller Tjøvenhavner rundt ved eks. Mariagerfjord. Det er alligevel mit andet hjem, og der er vel over 120km fjordbred nok til alle :)

Hvad siger i?

kan ikke finde nogen som tilbyder sådan et system.

hvordan finder jeg nogen som gider lave det og tjene en masse penge.

Jeg er ligeglad med pengene, jeg vil bare gerne ud at fiske :-D

MVH Stor-Fiskeren

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel Stor-Fisker :)

Som appudvikler og lystfisker ser jeg potentiale i din idé, men jeg ser også et begrænset marked. HVIS det holdes til DK :) Har set en hel del danske "interesse-dating-apps" blive startet op og gå ned igen, fordi de ikke blev benyttet nok, og det er nok også her, du får den største udfordring. At lave et system ala Tinder, eller meet-up, er ikke noget problem, og det kan jeg sagtens hjælpe dig med, hvis du bliver helt vild i varmen efter at få din egen app; men som rosinen i pølseenden kommer der altid MARKETING!

Selv hvis du opfinder det nye sociale medie, som kunne slagte Facebook på stedet, så skal det lige findes af folk først, og en fiske-dating app er først sjov, når der er +1000 brugere i biblioteket.

Giver det mening?

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej David

Mange tak for interessen.

Jo det giver mening. Præcist derfor jeg skriver om det her, og ikke gemmer idéen for andre. Det er alligevel altid det bedste produkt som vinder marked. Havde håbet nogen kloge hoveder herfra "udvikler som dig, marketing folk eller hvad der skal bruges" kunne finde hinanden.

Nu kender jeg som sagt knapt nok til app´s. Men det som adskiller den her interesse fra andre, er vel størrelsen/mængde potentielle brugere og interessens kompleksitet "brug for fiskeviden/andres erfaringer".

Folk vil gerne være alene afsted, kører gerne langt, er ofte afsted, men lokale har en unik viden som mange gerne vil dele ud af.

Hvilket bringer mig til foreningerne, de lever af aktive medlemmer. De fleste vil gerne sælge dagkort, medlemskab og vise deres fiskevand ud til gæster.

Enig i at brugerne er hoved problemet, men jeg tror ikke brugerguides er så svære af få fat på.

Jeg tror app'en bliver sjov med blot 500 brugerguides som er geografisk spred. Er der mere end 500 Fiskebare søer og vandløb i DK? :) Kysten og havet er en anden sag. Men her dækker den enkelte lystfisker ofte et større areal.

En e-mail til foreninger, vil tror der er over 100 lystfiskerforeninger. Burde give de første mindst 200 brugere. Hertil det alm. kommercielle marked, folk som i forvejen har lystfisker erhverv: fiskeguides, eller lokale grejbutikker, agnsælgere mm. De vil vel også gerne have kunder.....

Så de helt private, gennem mit lystfisker netværk, venner og venners netværk. Kender jeg vel 1000 lystfiskere. Mange ville elske at dele ud af erfaring, eller få dækket noget brændstof i ny og næ. De vil også elske at kunne trække på ligesindets erfaringer, når man er i uvant vand :)

Til udbredelse har jeg netværk de rigtige steder: forbund mm. Har været medstifter på en ny forening, og hevet knapt én mil hjem sidste år til naturprojekter.

Jeg har også en fiskeven som arbejder med SEO, i samarbejde med google, ikke for....

Jeg burde være blandt dem som kunne rejse projektet. Bare ikke alt det tekniske, derfor indlæget.

Hvad ville sådan noget koste.

Billigste løsning: Bare et et google kort med en masse nåle i. med en chat/sms funktion. tryk på nålen og læs en kort beskrivelse af guiden. Hvad han fisker hvor, pris eller gratis samt kontakt.

Til sådan noget Tinder/meet-up teknisk app. som du nok bedre kan forestille dig end jeg kan :)

MVH

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg giver David ret i at idéen er meget sjov, især når man er så inkarneret som du.

Jeg tror dog, at hoppe ud i en app er et stort projekt, ikke kun økonomisk, men også arbejdsmæssigt.

Og når du som du selv skriver, ikke bruger apps og sociale medier m.m, så er det lidt op af bakke, da det vil kræve en del hjælp fra andre, hvis du ikke ved hvordan man navigerer rundt, og det koster mange penge.

Du kunne jo starte med en facebook gruppe og se om der er stemning for idéen og derefter bevæge dig over på en decideret web eller app platform.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere lystfisker, kan jeg sagtens se ideen i app'en. 

Jeg er bare i tvivl om, om det nogensinde kan blive rentabelt. Hvordan skal app'en tjene penge? Skal man betale for at downloade app'en? Skal man betale for at benytte visse funktioner? Skal der tjenes på henvisninger til eks. salgssteder af dagskort, guides og lign.? Måske kunne man tilbyde at sælge dagskort direkte i app'en.

Det er for meget en niche til at jeg tror på at finansiere det gennem reklamer. Så en eller anden brugerbetaling skal der nok til. Vil der være mere end 10.000 betalende brugere i eks. Danmark? 

Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for feedback :)

Jo jeg er inkarneret, derfor ser jeg behovet for det. Det lader da også til i andre synes der er lidt sjov omkring idèen.

Jeg ville egentlig bare præsenterer en problemstilling.

Ét problem, er vel første skridt til et produkt som gerne skulle gøre livet nemmere, sjovere mm. så selvfølgelig også lave nogle penge.

Lidt lige som en eller anden tosse for tusindvis af år siden, gik forbi en anden tosse og sagde: "kan du ikke lave et eller andet "rundt trille noget" til min bør. Gider ikke trække den mere. Bang så var hjulet der ;-)"

Løsningen på mit problem. Håbede jeg nogen kunne se forretningen og produktet i, og så løbe med på ideen. Eller tage det op selv.

Tænkte forummet her var første skridt.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:

Jeg er bare i tvivl om, om det nogensinde kan blive rentabelt. Hvordan skal app'en tjene penge? Skal man betale for at downloade app'en? Skal man betale for at benytte visse funktioner? Skal der tjenes på henvisninger til eks. salgssteder af dagskort, guides og lign.? Måske kunne man tilbyde at sælge dagskort direkte i app'en.

Jeg kommer til at tænke på GoMore... der er køber (gæstefisker) og der er sælger (guidefisker)... de finder hinanden via et kort og nogle få valg:

  • Hav/kyst/Sø/År
  • Vaders / Ikke vaders
  • Spinner / Flue / Prop

osv.

1 siger, hvad han kan tilbyde, hvor og for hvor meget $$$

Den anden vælger mellem udbyderne ud fra pris, anmeldelser, mavefornemmelse

Så skal siden bare tage et lille gebyr pr. transaktion, og vupti! Det kan rulles ud til hele verden, så niche eller ej, der er potentielle kunder nok.

Jeg vil sige, at det begynder at ligne et koncept med bid i :)

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for feedback.

Fedt nok, men kan du så se at komme ud at fiske igen. Du bor da i et fiskemekka :)

Du rejser nogle relevante spørgsmål. Jeg ved det ikke, men der er da flere muligheder for at tjene penge.

Kan vel eksempelvis laves som Airbnb gør det?

Der sælges jo en konsulentydelse. Selv om nogen nok gerne bare vil gøre det gratis.

Der er en hjemmeside med dagkort.dk Langt fra alle er på den side.

Der blev i 2013 indløst omkring 150.000stk Statstegn årsfiskekort, hertil et ukendt antal ugekort, dagkort og fritidsfisketegn "m. redskaber".

Efter min erfaring er der rigtig mange som ikke indløser fisketegn. det kræves ikke ved alt privat ferskvand, mest i saltvand.

Jeg tror mange vil bruge det, de fleste lystfiskere vil jo gerne forbedre deres fangstmuligheder! Men det skal der selvfølgeligt laves en undersøgelse af "rundspørge".

ellers er der jo 70.000.000 fiskegale tyskere syd for grænsen.

MVH

Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen David

Godt eksempel.

Ja Gomore var også blandt mine tanker, om hvordan andre er lykkedes med at løse nogle problemer der ligner mit.

Man skal huske der allerede er hundredvis som tilbyder fisketure oftest kuttere, eller fiskerejser. Endda lystfiskerforeninger via medlemskabet.

De nævnte har heller ikke formået at samle sig på en platform. hver har sin lille hjemmeside.

Dem jeg helst vil forbinde er de små lokaleguides/fiskere. Elsker at fiske steder man normalt ikke lige kommer forbi. Eller sammen med lokale fra landet man besøger.

Uden nogle flinke Afrikanske lystfiskere som tog mig under armen, var jeg nok blevet spist af en krokodille eller gokket ned af en flodhest.

Tyskerne fanger aldrig en S*** her i DK, de står bare og tyre plastikorm ud i sandørkenen.

Eller betaler 800kr for en tur med kutter, hvor de fanger lige så få torsk, som jeg kunne fange på molen i Århus uden at blive søsyg samtidigt.

De har brug for en guide :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også, at det virker som en fremragende idé. Der er masser af apps til lystfiskere, og såvidt jeg ved, er der ingen, der har fået kæmpesucces herhjemme. Men hvis man skruer den sammen som GoMore eller Airbnb, så kunne det måske lykkes. Nogle kunne tjene en skilling på at tage en gæst med ud, og andre kunne få en unik fiskeoplevelse, som de ville have svært ved at få på egen hånd. 

Mange hilsner
Mads Hussing

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)