Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Erhverv eller Boligejendomme ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg vil gerne høre hvordan man kommer i gang med at investere i ejendomme, skal det være Erhverv eller Boligudlejning ?

Er der evt. nogen herinde der vil sælge ejendomme udenom mægler ? 

Jeg vil umiddelbart investere i ejendomme i Københavnsområdet eller Roskilde, Prisklasse fra 1-5 mil.

Hvad er jeres mening ? Tak for hjælpen.

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hakan! 

Det kommer meget an på, hvad du har lyst til. Erhvervsudlejning er, så vidt jeg har forstået, oftest mere indbringende. Til gengæld er det nok sværere at finde en lejer. Men når de først er fundet, bliver de gerne "boende" i en længere årrække.
Boligudlejning er der forholdsvis stor omsætning i lejere. Altså, det er det nemmere at finde lejere. Men der vil oftest være flere udskiftninger løbende.

Jeg foretrækker personligt boliger, men jeg håber på, at udvide med noget erhverv hen ad vejen også.


Jeg er helt ny inden for udlejnings-branchen og har selv kun en enkelt udlejningsejendom. Så mit svar er mest bygget på, hvad jeg selv observeret.
Der er helt sikkert 100 andre på Amino, som har et mere fyldestgørende svar!

Håber det kan bruges til lidt, og held og lykke med foretagenet!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hakan, spørg først din bank hvor meget du kan låne, hvis du ikke har kapital nok selv. Som udgangspunkt kan du få en 60% belåning i en kreditforening.

Hvis du køber lejligheder, så vær opmærksom på at lejligheder fra før 1. januar 1992 kun kan udlejes til den omkostningsbestemte leje, der styres af den offentlige vurdering fra 1973. Fra 1992 er der fri aftaleret, du må tage den husleje som lejer vil betale.

Det samme gør sig gældende ved erhvervslejemål.

Du kan finde ejendomme på www.lokalebasen.dk/udlejningsejendomme, www.ejendomstorvet.dk,

www.respace.dk, www.edc.dk/erhverv/ejendomme/erhvervsejendomme, 

www.colliersemner.dk, www.nyboligerhverv.dk og sikkert flere andre.

Gå trygt til ejendomsmæglerne, det er sælger der betaler salær. Mægler kan måske også hjælpe dig med finansieringen. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selv have penge. 20% af ejendomsprisen er den oplevelse som jeg selv har haft. Hvilke finansieringsmuligheder, som du kan få afhænger type, beliggenhed og pris. I forhold til at købe ejerlejligheder med henblik på boligudlejning, så er 80% realkreditbelåning en mulighed. Det er ejendomstype som er afgørende for de forskellige belåningsgrænser. 

Du skal opstille et realistisk budget. typisk er der nogle satser per kvadrameter til vedligeholdelse alt efter ejendomsstand, og du skal typisk også inddrage omkostninger til administration, selvom du selv står for den del. Når du kender udgiftsbilledet, skal det sammenlagt med de estimerede lejeindtægter gerne give et positivt resultat.

Her er et eksempel på en beregner som jeg selv bruger, til at vurdere en lejlighed. Beregningen tager udgangspunkt i en lejlighed, som jeg selv har købt. 

Som prisen på 215.000kr indikerer er vi i udkantsdanmark. Der er ikke afsat penge til klargøring, da der allerede bor en lejer. Renten er 5,5% som måske kan virke højt, men det er ikke muligt at opnå realkredit i disse 'billige' lejligheder. Der er afsat 1000kr til vedligeholdelse årligt, og det kan virke af lidt, men det dækker egentlig kun hvidevarer og andre småting, da resten er dækket ind af det, som betales til ejerforeningen (knap 9.000 kr/årligt). Lejer betaler 3100 kroner i leje. 

Jeg har drevet udlejning på Sydsjælland og Lolland-Falster i 3 år og har 9 lejemål fordelt på 8 ejerlejligheder og 1 hus. Jeg sørger altid for at istandsætte og optimere lejemålet ved overtagelse for at gøre det så attraktivt som muligt. Det er små ting som at få sat automatsikringer op, lave installation til opvaskemaskine i køkkenet (hvis muligt), og installation til vaksemaskine på badeværelset, hvis muligt. Se eksempler på billederne fra min facebook side her . 

Et konkret eksempel 

Før
Sådan var stilen i en lejlighed jeg overtog. Murermesterbue og væg-til-væg tæppe appellere ikke helt til den målgruppe som, jeg arbejder mod. 

Efter
Det samme rum, men opdelt i 2, behandlede trægulve og hvide vægge.

Attraktive lejemål tiltrækker attraktive lejere, og det er meget, meget vigtigt!

Se i øvrigt https://15pct.dk/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)