Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor 'bøde'

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt at skifte revisor, bla pga overfakturering og senest for sen indgivelse af årsopgørelser og selvangivelser, uden jeg var orienteret om forsinkelsen. Det koster mig nu omkring 10.000,- i 'bøde' til SKAT for to selskaber.

I slutafregningen med den nu forhenværende revisor, agter jeg at fratrække 'bøden' da de helt og aldeles selv er skyld i de omkostninger.

1. Er det almindelig praksis? Ellers må revisor jo stævne mig for beløbet.

2. Hvor klager man over en revisor, som er medlem af FSR. FSR modtager nemlig IKKE klager i foreningen. De vil nemlig ikke overlevere deres bogføring før det fulde beløb er indbetalt. Det er jo den værste form for afpresning, og for mig helt uhørt!

Hilsner - Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Beløbet lyder højt  - ikke muligt for to selskaber hvis vi alene taler om i år, da max bod for for sen aflevering er 3000 kr og er det for i år 2000 for de to mdr der er gået per selskab så formentlig 4000 i bod som muligt. Der må være mere i det

1

Nej det er det vel ikke - men du kan jo helt nægte at betale regningen ud fra at I har et mellemværende, og så er det jo revisor der skal trække dig i retten. Hvem der vinder der kan jeg ikke sige, men revisor står da ikke godt hvis han alene er helt skyldig i den sene aflevering. Mit gæt er dog, at han vil komme med forklaringer
Alternativt kan du jo tilbyde revisor at du betaler - minus de påviste bøder - men det er lidt kompliceret for disse bøder har du som udgangspunkt ikke fradrag for heller.

2

Forstår jeg ikke. Det er revisor ankenævnet du skal til https://erhvervsstyrelsen.dk/revisornaevnet-1 og de modtager klager - sikkert mod gebyr. Det er helt klart klogest at blive enige uden, men kan I ikke, så er det vejen

3 - når du nu skifter revisor - hvis du gør - så få den nye som del af skiftet, til lige at se hvad der er op og ned

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, de 10K DKK er mit estimat baseret på den første 'bøde' fra SKAT på 3.600,- for et APS. Derudover har jeg et personligt selskab og min egen selvangivelse, som endnu ikke er indleveret og derfor medfører flere penge i bødekassen :-(

Du virker virkelig velindsat i disse problemstillinger. Må en revisor overhovedet tilbageholde min bogføring ved skifte? For mig virker det som metoder man læser om fra Blågård Plads!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hprasmus:
Må en revisor overhovedet tilbageholde min bogføring ved skifte? For mig virker det som metoder man læser om fra Blågård Plads!
hør FSR, jeg ved det ikke. Det er vel lidt som hvis nogen laver en stor fin hjemmeside og der så bliver uenighed og regning ikke betales, så bliver den måske ikke lagt online - eller man køber en bil og bliver uenig og betaler ikke - bilen hentes hjem igen via fogeden da betaling ikke sker osv

Det er nok derfor muligt de faktisk kan tilbageholde en eller anden tid - hvilket jo kan virke meget tungt - men hør FSR og skift revisor i alle fald - hvor du også kan få lidt svar på det her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn, jeg vil ikke kalde FSR's Responsumudvalg for en klageinstans al den stund at deres udtalelser ikke har bindende virkning for parterne.

Dertil kommer at gebyret for en udtalelse som udgangspunkt er 5.000 kr. Penge som trådstarter skal betale, hvis den vej vælges.

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene. Da denne tråd formentlig er relevant for mange andre end mit selskab, kan jeg oplyse, at min advokat har frarådet at betale noget som helst til revisoren og trække sagen i retten. PS: Advokaten er selv interesseret i sagen pga lignnde konflikter og kører sagen 'pro bono' = uden omkostninger for undertegnede.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)