Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan kunden beholde varer som de fik leveret "for meget"?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg har solgt nogle varer via dropshipping fra én af vores leverandører. Vores leverandør kom til at sende for mange styks af den vare, kunden havde bestilt.
Jeg fandt ud af det ca. en måned efter, da jeg tjekkede fakturaer fra vores leverandør.
Jeg kontaktede kunden og spurgte om de ville sende de overskydende varer retur, men de sagde at håndværkerne havde dem, og at jeg ret sikkert, ikke havde krav på at få dem retur, eller godtgjort...

Kan det virkelig passe, og skal jeg have fat i en advokat (det skrev kunden faktisk, at jeg skulle tage fat i en advokat, og underskrev sin mail med can.jur)

Kan kunder virkelig bare beholde de varer de får leveret for meget...?

Håber på nogen ved noget og kan hjælpe mig!?

Dbh
Michael Haahr

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er det afsenderen af varerne der skal sende det de får besked på.

Skriver 1 skal de sende 1 og skriver du... osv. Kunden skal selvfølgelig sige at de har fået for meget leveret, men det vil altid være påstand mod påstand. Er der penge i det kan du spille på kundens loyalitet og er der ikke så mange penge i det, så lad det ligge.

Du kan jo også nægte at betale ham der dropshipper, for din skyld er det ikke. Men det giver altid noget dårligt mellem de forskellige parter.

Jeg tror nu heller ikke at en fin underskrift gør nogen forskel. Du har måske loven på din side, men det er altså svært at bevise. Det er dyre lærepenge, men er du stædig så tag den med ham der dropshipper. Han kan jo ikke bare sende hvad der passer ham. :-) så kan det hurtig blive en lang og dyr aftale.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

nu er jeg ikke ekspert på området, men har da læst lidt erhvervsret...

det første jeg vil ændre hvis jeg var dig, er at tjekke fakturaen når du får dem, så kan du reagere på fejl hurtigere, derud over har du også kun x antal dage til at gøre din leverandør opmærksom på fejl og mangler.

hvad angår din kunde, ja så bliver det svært at bevise at kunden rent faktisk har modtaget mere end de har betalt for, dog tyder det på at kunden er klar over det, og derfor har kunden handlet i ond tro.

nu ved vi ikke hvor mange penge det drejer sig om, men lad os sige at det er 3 spande maling, så kan det vel næsten ikke betale sig at få en advokat til at kigge på det?

se det som lærepenge og få ændret din håndtering af fakturaer, så du fremover kan tage action ASAP

Eller vent og håb på at en af de mere jura-kyndige på amino læser med :-) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:
Kan det virkelig passe, og skal jeg have fat i en advokat (det skrev kunden faktisk, at jeg skulle tage fat i en advokat, og underskrev sin mail med can.jur)

Det er jo en kunde, som spille med musklerne, og det kan han jo godt blive ved med så længe, at du skal have fat i en advokat for at få dine varer retur.
Hvis det ikke drejer sig om så mange penge, så ville jeg forsøge at gå i en dialog om ordentlighed med ham frem for at gå ind i juraen. Men når han puster sig op med en titel, vil jeg vurdere, at han er uvillig til at lade sig påvirke.

Jeg ville nok ringe til ham frem for at skrive.
Og så ville jeg selvfølgelig betale returfragten.

Som en anden skrev, skal du selvfølgelig ikke betale mere hos din dropshipper end der er bestilt for. Igen under hensyntagen til, at du ønsker at bevare et ordentligt forhold.

VH Hans

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:

Som en anden skrev, skal du selvfølgelig ikke betale mere hos din dropshipper end der er bestilt for. Igen under hensyntagen til, at du ønsker at bevare et ordentligt forhold.

Umiddelbart får man jo ikke et godt forhold af at blive snøret. Fejlen ligger 110% hos dropshipper og det er klart hans problem og ikke andre. Hvorfor skal man som mellemmand acceptere at betale for noget, som man ikke har haft med at gøre og iøvrigt har producent den laveste omkostning og stadig høj avance. Det er billigst at det er ham, der tager skraldet.

Jeg havde ganske enkelt betalt som jeg havde bestilt. Hverken mere eller mindre. Enhver god forretningsmand ville vide, at man ikke tørrer sine egne fejl af på kunden, så derfor kan jeg slet ikke se, hvordan det skulle kunne ødelægge/forværre forholdet til leverandøren, at man betaler som man har bestilt.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Hvorfor skal man som mellemmand acceptere at betale for noget, som man ikke har haft med at gøre

Det skal man heller ikke.
Men der kan jo være en situation, hvor man har gjort sig afhængig af én leverandør og derfor er tvunget til at agere som underdog i en periode, indtil man får løst den side af sagen. 

Desuden kan der jo være detaljer i sagen, som ikke fremgår af beskrivelsen, men som har indflydelse på placeringen af skyld for fejlen.

Men overordnet er jeg HELT enig med dig.

Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)