Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning ved udlejning af ejerbolig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 

Jeg har kigget lidt på de tre forskellige metoder man kan benytte sig af ved udlejning og har prøvet at stille et regneark op der viser hvad de tre forskellige giver i udbytte. 

Som det viser sig lige nu så er virksomhedsordningen den store vinder sammenlignet med kapitalordningen, da kapital satsen for mig er meget lille. (1 % af 1.4 mio dkk). Dette er næsten det halve af hvad jeg betaler i renter, så det kan vel helt klart mere betale sig at køre på virksomhedsordningen, eller tager jeg fejl?. 

Som det også ser ud, så synes jeg dá at beregningen for virksomhedsorningen er den mest simple !? Er det ikke blot med at trække udgifter for lejligheden samt renter fra udlejningsindkomsten? Hertil trækker man så 26% i skat. Hvis dette passer, hvorfor er det så at flere anbefaler at man laver regnskabet med en ekspert da det skulle være meget kompliceret? 

Et andet spørgsmål er om jeg kan tillade mig at betale afdrag af det overskud jeg måtte have tilbage efter betaling af de 26% - og dermed undgå at betale de fulde 43%. 


Hvis jeg gerne vil hæve pengene til personligt brug, skal jeg så betale yderligere 43% skat eller bliver de tidligere 26% tilbagebetalt. 

En sidste ting er om man kan køre på en virksomhedsordning mens man bor i udlandet?

Mange tak for hjælpen. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsordningen er den mest komplekse :-)
Du skal også opgøre kapitalafkastgrund, indskudskonto og hensat til senere hævning. Der skal også laves bogføring som grundlag.

Virksomhedsskatten er 22%. De 26% du nævner, ved jeg ikke hvordan du har fundet.
Vil du have det opsparede overskud til personlig beskatning senere, så bliver de 22% modregnet, som allerede er betalt.

Du kan godt bruge den selvom du bor i udlandet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 22. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Mange tak.

Jeg gaar ud fra at en revisorer vil være bedst til at ordne disse ting. Men er det nok at hyre en revisorer lige ved starten også vil det spille hen af vejen.

Hvad med afdrag af lån? Er det noget man kan afdrage uden at skulle trække pengene til personlig indkomst? Hvis dette er tilfældet, skal man så betale mere skat hvis man så vælger at fx sælge sin bolig eller lukke for den ordning.
Altså hvis jeg fx har afdraget 500000kr hvor af kun 22% skat er betalt, skal man så betale de resterende ved tilfælde af salg af bolig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)