Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonti til holding og drift (Er dette okay?)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at stifte et holding- og driftselskab, og er derfor samtidig på udkig efter to erhvervskonti til de to selskaber.

Jeg har ringet til rundt til bankerne for at høre hvad de tilbyder, og heraf er jeg blevet i tvivl om en ting.

Bankerne tilbyder, at jeg kan få to (og flere) konti hos dem til de to selskaber, men i en samlet løsning og pris. Jeg er dog i tvivl om dette er klogt idet dette vel betyder, at enten holding eller drift (nok holding) holder udgiften for begge erhvervskonti?Er dette ikke et problem når de to selskaber er to separate selskaber? Man kan vel ikke have a holding betaler for drifts erhvervskonti?

Er jeg helt galt på den? Eller hvad er fremgangsmåden?

En lille side note, så er jeg meget interesseret i at høre om i har kendskab til nogle gode og billige/gratis banker til erhvervskonti?

God weekend

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Holding kan ikke betale for begge selskaber.

Drift betaler sine gebyr for sig
Og holding betaler gebyr for sig.

Du kan ikke blande kontoerne sammen ej heller omkostningerne.

Husk at hver selskab er en juridisk enhed for sig selv ..selvom den ejer et andet selskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med gratis er vist vanskeligt idag - det gik lettere tidligere men er vanskeligt idag. Du skal også forvente krav om selvskyldnerkaution og ofte om, at du har den private engagement i samme bank.

Hvis banken bare fakturerer det ene selskab og så lader det andet være gratis, så sker der nu nok ikke noget ved at du kun betaler den regning du jo korrekt modtager i det selskab der får regningen - så er der andet jo åbenbart gratis. Bare de får en konto til hvert CVR

Her 12 vigtige check points når du stifter selskab, punkter som mange glemmer og derfor pludseligt står i problem med: 

http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres hjælp. Det sætter jeg pris på!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)