Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba leveringsomkostninger

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt dom de andre skriver, at det kan være svært at overskue udgifter

Men 1. de ved hvad selve fragten er hos afsender

Derefter bliver der så pålagt told og moms når varerne kommer til DK - jeg anbefaler at du benytter leverandører der sender med DHL, da de er billigst på gebyr, og hvis det betales over cvr, så er der ikke gebyr, hvorimod dem der sender med china post air mail, ryger videre til PostNord - så får du gebyr på 160 kr. per pakke, ud over moms og told.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, vil anbefale dig at søge leverandører/producenter på Aliexpress (store-søster til Alibaba).
Her bliver firmaerne mere valideret, skal betale et ret stort opstarts gebyr, og indvilger i escrow løsninger (de får først betaling 30 dage efter du har betalt det, så du kan nå at gøre indsigelse hvis noget ikke er som det skal være).

Derfor hjælper det meget med at få sorteret svindlere, eller producenter der ikke helt kan overholde hvad de lover fra.

Ang. oprettelse af firma, ja så er det fra dag 1. Du skal import registreres, m.v. for at kunne importeres, så der er bare en vej.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 29. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder dette også fra Indien? og hvordan betaler man med CVR? 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis fragtfirmaet har dit cvr nummer, så registreres importafgifter og moms direkte ved skat, så får du hver måned en importspecifikation fra skat, hvor du så skal registrere det i dit momsregnskab, og så er det en del af din momsbetaling, når du betaler den.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man godt blive importregistreret, hvis man har et PMV? Jeg er dermed ikke momsregistreret, men er det stadig muligt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Schlosser:
DHL, da de er billigst på gebyr, og hvis det betales over cvr, så er der ikke gebyr

Det ikke korrekt hvad du skriver!  Alle de store kurerfirmaer DHL, UPS, TNT, FedX ...osv  opkræver iikke gebyr for indfortoldning. Bliver pakken håndteret af Post Nord bliver der som du skriver opkrævet min. 160,00 DKK i indfortoldningsgebyr.

Betaling over CVR??   Man skal være importør registreret for lovligt at kunne importere erhvervsmæssigt, hvilket betyder at told opkræves automatisk af SKAT.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Du har ret :) - I stand corrected

Og betaling over cvr er det jeg mener

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 30. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver, at du går og overvejer at starte virksomhed, hvor du vil sælge varer købt via Alibaba.

Jeg har handlet mange gange via både alibaba og aliexpress og der er flere væsentlige forskellige på de 2 sider, som jeg vil anbefale, du sætter dig ind i først.

Desuden mener jeg, at du burde undersøge mulighederne på dit produkt og om produktet overhovedet er det, du forventer, inden du starter virksomhed. Man kan selvfølgelig også bare gå all-in, men jeg vil nu stadig mene, at du skal undersøge mere ift. produktet og se, om det overhovedet er det, du vil beskæftige dig med, inden du pga. import af nogle samples opretter virksomhed mm.

Samples kan jo sagtens importeres som privat og så længe, der ikke er de store omkostninger ift. samples (medmindre det er dyre varer), så vil jeg anbefale denne metode.

Mvh

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Eberhard:


Og ift. at oprette selskab før du bestiller test-produkter, så ville jeg også gøre det. Hvis du er importørregistreret slipper du også for PostDanmarks toldgebyr.  



Det tror jeg simpelthen ikke på!
Jeg vil mene at, som andre også skriver, at der kommer 160 kr. i gebyr for PostNords arbejde, selvom du har cvrnr. og er importregistreret.

Derudover kan det godt være at de andre firmaer, er uden gebyrer, men gebyret er jo så bare en del af deres fragtpris. :)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

Kan man godt blive importregistreret, hvis man har et PMV? Jeg er dermed ikke momsregistreret, men er det stadig muligt?

Nej, mener bestemt at du skal være Enkeltmandsvirksomhed (Du kan godt være Importregistreret, og ej momsregistreret i en Enkeltmandsvirksomhed)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)