Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. opstart af webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Dyreverdenen Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi sidder lidt og kigger på muligheder for at starte en webshop med forskellige hunde ting op og har lige et pr spørgsmål.

Hvad skal man sådan generalt gøre inden man kan få det hele i luften?

tænker lidt omkring grossister, hjemmeside osv. har hørt mig ad hos en dansk grossist og der skulle man som min, købe for 20.000 kr i første odre, er dette normalt de fleste steder??? Grunden er at vi gerne ville starte lidt i de små og køre stille og roligt op i gear med forskelige hjemmelavet custon ting og legetøj og så en masse kvalitets legetøj osv.

Udover det er der nogle virksomheder der tilbyder dropsipping indenfor hunde artikler?

og hvad er fordele og ulemper ved dropshipping?

Og normal pris for et webshop ca. 10.000 kr for at få et firma til at sætte alt op??

Og som firma type er det bare sådan at man kan starte som iværksætter selskab?

Og er der sådan nogle krav ang. webshop, firma osv. vi virkelig skal have styr på?? ideen er blandt andet at vi starter hjemmefra med lager.

Mvh

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielsen4600:

1

og hvad er fordele og ulemper ved dropshipping?

2

Og normal pris for et webshop ca. 10.000 kr for at få et firma til at sætte alt op??

3

Og som firma type er det bare sådan at man kan starte som iværksætter selskab?

4

Og er der sådan nogle krav ang. webshop, firma osv. vi virkelig skal have styr på?

1: http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

2 ja det kan det sikkert klares for - der kan laves løsning til den pris - men også langt dyrere

3 Ja - regn ca 5-10.000 kr i faste omk hvert år for IVS og forvent krav om personlig kaution i bank og ingen leverer mod kredit http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

4 handelsbetingelser med retur osv 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frem for at betale 10.000,- for en webshop er det også en mulighed at lave en shop via Danhost eller dandomain, det koster 300-400,- pr. Mdr. Og er ret simpel at gøre selv. 

Mht. Dropshiooing er jeg ikke ekspert men tror det vil være svært at få til at løbe rundt, da de jo også skal tjene på en vare som der er stor konkurrence på i forvejen. Hvis i også tænker på salg af foder, kommer der en udgift til fragt som er ret høj pga. Vægten, med mindre i kan sende rigtig meget, og lave en rigtig god aftale med f.eks GLS.

Det er et utroligt svært marked at komme i gang med, da der er stor konkurrence på alle ting til dyr, og rigtig svært at være med på priserne i forhold til f.eks Zooplus 

Husk at have noget ansvarsforsikring hvis en hund nu skulle komme til skade eller blive syg af et af jeres produkter.

Held og lukke med jeres projekt.

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Dyreverdenen Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene jeg ville kigge nærmere på det hele :)

Ville det være smart at bruge et program som dinero til alt regnskab?

Og et andet spørgsmål er det tilladt at starte en webshop op og køre den vis den i det  første år tjener mindre en de 50.000 kr? eller skal en webshop være direkte en virksomhed?

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Dyreverdenen Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ville det være smart at bruge et program som dinero til alt regnskab?

Og et andet spørgsmål er det tilladt at starte en webshop op og køre den vis den i det  første år tjener mindre en de 50.000 kr? eller skal en webshop være direkte en virksomhed?

Tænker kan bogholder, løn skat osv ikke klaret billigt igennem programmet selv?

Udover det skal ejeren/medejere have forsikring som det du skriver i linket?

Lovpligtig arbejdsskade

Og ang. det med dropshippinh man kan vel sagtens køre med eget lager og med dropshippng?

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har forstand på regnskab er Dinero en rigtig godt ide. Er GENIALT :)

Du kan godt køre en webshop hvis din omsætning ikke overstiger 50.000,- på en 12 mdr. Periode uden at være moms registreret men tvivler på om du vil finde nogen leverandør der vil være med til at sælge vare til dig hvis du ikke har cvr nr. At oprettet et enkelsmandsvirkomhed er meget simpelt, så kan du også trække moms fra på div. Udgifter. ( Er sikker på John kan svare endnu bedre på dette :) ) 

Har du tænk på en betalingsløsning til din webshop?

Du kan godt køre dropshipping og lager samtidig ja.

Det er MEGET vigtig at du har en ansvarsforsikring ( tror jeg det hedder ) Forstil dig at lille Fido bliver syg at noget foder du har solgt, eller får et ben galt i halsen som du har solgt, det kan blive MEGET dyrt for dig.

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Dyreverdenen Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg godt se omkring forsikring men selv om ideer. Starter på legetøj, sjov, kurve osv. Må det være en god ide

Ellers har jeg kigget lidt ang. Webshop og overvejer lidt smartweb.dk
Virker som mest for pengene og der har de blandt andet også betalings mugligheder

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Dyreverdenen Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover det tænkte jeg også på produkter fra fx alibaba?

Dumt eller?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke så meget til alibaba, men hvis hvis du får vare uden for EU skal du helt sikkert have cvr nr. Og søge om at importere vare fra lande uden for EU

Der hvor jeg ser problemer med alibaba er at du ikke kan være sikker på hvad du får, her tænker jeg kvalitet og om det overhovedet må indføres i DK/EU hvis der er stoffer i produkterne som der ikke må være ifølge DK/EU lovgivning 

Kender ikke smartweb. Det du skal være opmærksom på er SEO. Det hjælper ikke noget at have en webshop hvis du ikke kender til SEO, det er den eneste måde at komme i toppen af google. Ellers skal du have en masse penge og smide i markedsføring. :)

mvh.

http://posterstyle.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)