Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsbank med god støtte af Euro og dollar konti og tilhørende betalingskort

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi benytter Nordea som erhvervsbank og har driftskonti i DKK, EUR og USD.

Valutakontienes netbank og hele Nordea's betjening af dette område fungerer dårligt. Et centralt problem der giver os store både administrative byrder og meromkostninger er at du ikke kan få eksempelvis betalingskort til valutakonti. Det betyder reelt at vi meget tit kommer til at betale Nordea gebyrere for at veksle USD til DKK, og så betale USD indkøb med et kreditkort i DKK, men endnu et vekslegebyr sselvfølgelig udover at der også er omkostninger til bogholder og revisor for at flytte penge mv.

Udover dette er valutanetbankerne ikke istand til at lave elektronisk eksport af data for et regnskabsår som eks. den danske netbank kan.

Er der andre banker hvor man slipper for et gebyr for hver regning man betaler (en meget høj procentdel af vore bilag er 75øre pr betaling vi laver).  

Er der banker der udsteder betalingskort tilsluttet valutakonti og som ikke begraver os i administrative omkostninger for små gebyrer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er det lovgivningsmæssigt ikke muligt at tilknytte betalingskort til valutakonti. Selve flytningen er likviditet fra valutakonto til en alm driftkonto er omkostningsfrit i Nordea, men det er selvfølgelig helt korrekt at det er administrativt bøvlet. Hvad er det præcis for et gebyr hvor du betaler de 75 øre for i snit?

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schmidt:

Mig bekendt er det lovgivningsmæssigt ikke muligt at tilknytte betalingskort til valutakonti. Selve flytningen er likviditet fra valutakonto til en alm driftkonto er omkostningsfrit i Nordea, men det er selvfølgelig helt korrekt at det er administrativt bøvlet. Hvad er det præcis for et gebyr hvor du betaler de 75 øre for i snit?

De 75øre er hver gang vi laver en betalingsoverførsel, så det massivt udvider vores bilags/posteringsantal

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det generelt ved hver ovf. eller er det kun mellem valutakonti og driftkonti?

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schmidt:

Er det generelt ved hver ovf. eller er det kun mellem valutakonti og driftkonti?

Det er generelt ved hver overførsel.

Ved valutakonti er det langt mere

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender til bedre løsninger for internationale debet/kreditkort end eks. https://www.leupay.eu/en/business/home

En bank på Malta synes måske ikke at være det mest ligefremme, men pt. ved jeg at Jyske Bank, Nordea, og Sydbank ikke kan hjælpe (Sydbank kan dog for Euro)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det betyder reelt at vi meget tit kommer til at betale Nordea gebyrere for at veksle USD til DKK, og så betale USD indkøb med et kreditkort i DKK

Står selv med samme problem.

En mulighed kunne være at få en konto i USA, enten via bankens egen afdeling eller en af deres samarbejdsbanker.  Men det afhænger jo naturligvis af om i kan betale via konto overførsel.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

BroncofanDK:
Det betyder reelt at vi meget tit kommer til at betale Nordea gebyrere for at veksle USD til DKK, og så betale USD indkøb med et kreditkort i DKK

Står selv med samme problem.

En mulighed kunne være at få en konto i USA, enten via bankens egen afdeling eller en af deres samarbejdsbanker.  Men det afhænger jo naturligvis af om i kan betale via konto overførsel.

Jeg forsøgte dette for mange år siden da jeg boede i USA og der var det ikke muligt.

Nordea tilbyder ikke kortløsninger eller egentlige bankforretninger gennem deres amerikanske afdeling, og jeg er ikke stødt på andre der gør det. USA er specielt svær fordi Obama administrationen indførte nogle sindsygt omfattende indrapporteringskrav på alle verdens banker, hvis de har amerikanske statsborgere som kunder og ikke ville have konfiskeret 30% af alle overførsler til og fra USA. De aftalte så at Amerikanske banker skulle det samme iht dobbeltbeskatningsaftaler og det gør at helt legitime bankforretninger bliver uønskede for bankerne. Jeg har set tal hvor det angives at de amerikanske indberetningskrav koster europæpæiske banker omkr. 200€ pr kunde (alle kunder)

Det betyder at hundredetusindevis af amerikanere der lever udenlands bliver smidt ud af deres banker både i og udenfor USA, så det er sandsynligvis næstenumuligt for et mindre firma at navigere.

Vi har egentligt ikke problemer med oversførslerne ind og ud af valutakontiene - det er USD og EUR kreditkort/debetkort vi mangler for at slippe for omkostninger og dobbeltadministration.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

BroncofanDK:
Det betyder reelt at vi meget tit kommer til at betale Nordea gebyrere for at veksle USD til DKK, og så betale USD indkøb med et kreditkort i DKK

Står selv med samme problem.

En mulighed kunne være at få en konto i USA, enten via bankens egen afdeling eller en af deres samarbejdsbanker.  Men det afhænger jo naturligvis af om i kan betale via konto overførsel.

Jeg fik efterfølgende et svar fra Danske Bank om at de havde kontakter der kunne hjælpe men det lød til at være en dyr og besværlig omgang. Jeg tror vi ender op med en løsning ala leupay hvor vi så kan lægge mindre beløb ud på så risikoen er begrænset. Alternativer er et reloadable visa/mc men det ser ikke ud til at være helt simpelt. Det giver i USA også problemer ikke at bruge kreditkort (eller at bruge danske kreditkort) da der er ting som money transfers mv. som du så ikke kan gøre. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er en gammel tråd jeg bumper mef håb om at der er nye bedre løsninger. Vi tjener penge i Dollar og Euro, og bruger også penge i disse valutaer.

Er der nu nogle kredit/debitkort løsninger hvor vi kan

- betale Dollar og bruge Dollar

- betale Euro  og bruge Euro

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)