Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma fradrag for depositum og forudb. leje, privat bolig med kontor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er netop flyttet i en ny lejlighed og har i den forbindelse fået et kontor jeg trækker fra i skat (jeg har læst på reglerne, de er ret nemme at finde omkring dét, og sørget for at jeg lever op til at kunne trække det fra.)

Men nu sidder jeg og overvejer - hvad med depositum og den forudbetalte leje? Er det noget jeg kan få procentmæssig fradrag for, som for husleje, vand, varme, og strøm?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan ikke trækkes fra

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det må jo næsten betyde at når jeg flytter ud herfra, så kan firmaet stadig trække procent mæssigt fra i de sidste 3 måneder, på trods af jeg ikke betaler regninger for det dér, da det er forudbetalt?

Ellers står man da i en underlig situation hvor man kan trække sit kontor fra i skat, men ikke lige i den forudbetalte lejeperiode.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også korrekt - men jeg vil måske lige læse reglerne igennem igen for en sikkerhedsskyld. SKAT's udgangspunktet er som hovedregel at man ikke kan få fradrag for kontor i hjemmet, med meget få undtagelser. De er strikse omkring dette - og der forelægger utallige afgørelser om akkurat disse scenarier, som stort set altid er afgjort i SKAT's favør. Så jeg vil måske lige undersøge det en sidste gang, og overveje om det er det værd med de få penge det formentlig omhandler Smile

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du kan få fradrag for kontor, da det er meget svært rummet må faktisk ikke kunne bruges til andet, og det kan det. Mange trækker fra selv om de ikke har ret til det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække fra for de måneder boligen bruges til erhverv ja. OM du så får det skattegodkendt i det hele taget lyder du til at have check på .- men det er SVÆRT og der forkastes bestemt en del af den type ved kontroller - så vær nu sikker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)