Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korea - patent i EU

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - håber I vil/kan hjælpe mig lidt. Jeg har investeret i vare fra Kina og fik dem hjem i går. Har efterfølgende fundet ud af, at nogle butikker her sælger tilsvarende identisk vare fra en anden leverandør fra Korea (dog med et andet "mærke". Der står flere steder at Korea har international patent, og min leverandør har forklaret at han ikke må sælge i Korea og Korea ikke må sælge i Kina. Han erklærer også at have international patent.

Så har jeg så fundet, at Korea i 2013 har søgt om patent i EU - Kina - USA og Japan. Han har dog ikke rettet på sin hjemmeside at han rent faktisk har fået patentet i de lande.

Jeg har været inde og kigge på dkpto's hjemmeside om jeg kan google noget på firma navn, varenavn osv... der kommer intet frem. Kan man ikke forestille sig at hvis Korea havde fået patent også i EU så ville det fremgå der?? Hvis man ikke kan vide sig sikker der hvad søren gør man så? - Så øv øv står lidt i en kattepine. 

På forhånd tak

Helle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du bliver kørt lidt rundt i de forklaringer om patent. Patent er noget man får på tekniske løsninger men her virker det ærligt talt mere som at der er tale om kopivarer, som er ulovlige helt uanset hvad. Mærket har ikke som sådan betydning her.

Patent har ikke betydning for dig som køber varen lovligt - men kopivare og designbeskyttelse og overtrædelse af den type punkter, er dit ansvar. En fabrik kan sagtens have patent på en støvsugerløsningen, men de som køber varen lovligt - må sælge den uanset hvad

Jeg tror din eller den anden vare er en kopivare helt enkelt og formoder det kan være din hvis den anden sælges i en række butikker. Du vil så kunne dømmes for salget og lager vil kunne kræves destrueret HVIS det er din vare der er en kopi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John er inde på, så lyder det som om, at du blander patent, designbeskyttelse og varemærker sammen? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er altså ikke noget der hedder et EU patent. Har de et patent i Europa vil det dække specifikke lande som er opgivet i patentet.  Skal du kun sælge produktet i Danmark, er det kun et problem hvis der findes et dansk patent.

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - og tak til alle. Jamen jeg er blevet lidt klogere - det min leverandør mener, er at korea har patent på sit brand/varemærke - og det samme har han. Jeg har fundet ud af at man kan slå det op på TM View når det gælder brand - og der står han (korea) også registreret med at sikre sit mærke også i DK bl.a. Men så har jeg også fundet ud af, at jeg kan søge på espacenet.com når det gælder patent vedr. design vistnok samt det funktionelle. Her har jeg forsøgt at søge, men kan ikke få noget frem, så spørgsmålet er om det kun er hans Brand han beskytter?? Det håber jeg, for så har jeg ingen problemer med at sælge det her i Danmark. Det er jo ikke noget kendt mærke som adidas osv... jeg kendte det i det mindste ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil tro det er brandet som er beskyttet - MEN en af dem må jo være kommet først med selve designet på varen, og så må den anden ikke, uanset land sælge kopier af designet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det "kun" er brandet der er beskyttet - nu har jeg faktisk skrevet til koreaneren og spurgt direkte, så må vi se om jeg får et svar. På min vare står der "the original" - samt et patentnr - men det er sikkert også kun på brandet.

Det er jo helt tilfældigt at jeg kan lave sammenligning med Kina og Korea - hvis jeg ikke var faldet over det havde jeg jo slet ikke tænkt over det. De er jo begge to på alibaba - så forstår ikke hvordan man tør det hvis man kopierer osv...

Vh Helle

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det ikke et patent, da et patent kun omhandler en beskyttelse af en teknisk løsning.

Det er derimod varemærker/trademarks, det handler om, og der er det navn, logo og slogans, som kan være beskyttet, ikke selve produktet. Det er derimod beskyttet af designbeskyttelse eller ophavsret, såfremt dette er muligt.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg ved det ikke, og måske finder jeg aldrig ud af det. Men håber, for jeg står trods alt med nogle enheder jeg gerne vil have afviklet Smile

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 05:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Nu har jeg med sikkerhed fundet ud af hvordan det hænger sammen, da jeg har kommunikeret med dem fra Korea. De har varemærket beskyttet, også i Europa, men IKKE designbeskyttet det i Europa. Ej heller i Kina hvor jeg jo har købt. Må jeg så sælge det her i Danmark uden at kunne få problemer?? :-) Tak

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)